Boeken die in 2018 uitkomen waar ik mij op verheug

In 2017 kwamen er een heel aantal boeken uit waar ik mij heel erg op verheugde. Neem bijvoorbeeld Lord of Shadows, Hof van Vleugels en Verwoesting, The Empty Grave en The Ship of the Dead.
Ook volgend jaar komen er een paar boeken waar ik mij heel erg op verheug. Helaas zijn de boeken van Sarah J. Maas uit mijn lijst geschrapt, omdat ik 1. achterloop (Empire of Storms en Tower of Dawn heb ik nog niet gelezen) en 2. even genoeg heb van haar personages, maar dat maakt helemaal niet uit, want er zijn nog super veel boeken die gelezen willen worden.

Ik weet dat het al februari is, maar aangezien de boeken waar ik me op verheug toch pas vanaf maart uitkomen, is dat niet echt een probleem. Laten we dus snel beginnen.


1 maart - Opal - Maggie Stiefvater

Ik ben een grote fan van de boeken van Maggie Stiefvater. Nou ja, in ieder geval van The Raven Cycle. Toen ze bekend maakte dat ze een korte verhaal had geschreven over Opal, een van de personages van deze serie, was ik ontzettend enthousiast. Totdat ze zei dat het alleen zou verschijnen in de Amerikaanse paperback van The Raven King, die ik al had in hardcover. Gelukkig heeft ze besloten (of de uitgever, ik weet niet hoe het precies is gegaan) om Opal toch uit te geven als e-book, dus ja, ik kan niet wachten om dit verhaal te lezen.



6 maart - Children of Blood and Bone - Tomi Adeyemi

Children of Blood and Bone zou nooit op dit lijstje hebben gestaan als ik niet naar YALFest NL 2018 zou gaan en Tomi Adeyemi niet zou komen. Een bekentenis: ik heb het dit jaar niet zo met de schrijvers die gaan komen... Gelukkig trok dit boek mijn aandacht, want nu heb ik tenminste iets om me op te verheugen. O, en natuurlijk dat ik een vriendin weer ga zien, die ik voor het laatst op YALFest NL 2017 zag.



6 maart - Restore Me - Tahereh Mafi

Een van mijn favoriete dystopische series (of misschien wel mijn favoriet nummer één) is Vrees Me (Shatter Me in het Engels). Nou ben ik niet zo'n fan van series die weer verder gaan nadat ze beëindigd zijn, maar kom op, het is Vréés Me. Tahereh Mafi is een fantastische schrijver, dus ik kan niets anders dan benieuwd zijn naar dit vervolg. En de tv-serie natuurlijk, als die ooit komt.



24 april - Leah of the Offbeat - Becky Albertalli

Kijk, dit is misschien wel het boek waar ik mij dit jaar het meest op verheug (de concurrent is Queen of Air and Darkness van Cassandra Clare). Om de een of andere reden ben ik nu helemaal geobsedeerd door Simon vs. the Homo Sapiens Agenda en Becky Albertalli, wat heeft geleid tot het feit dat ik de boeken allemaal heb herlezen, de film ontzettend graag wil zien, de soundtrack ontzettend graag wil beluisteren en de nieuwe Becky-boeken ontzettend graag wil lezen. Alles wat met Simon vs. te maken heeft wil ik ontzettend graag zien, lezen en luisteren. O, en onlangs heeft Eline van Allthefeels.nl de Nederlandse cover én titel van Leah on the Offbeat onthult, voor als je dat ook ontzettend graag wil weten.



1 mei - The Burning Maze - Rick Riordan

Rick Riordan is een van de schrijvers die ik ontdekte toen ik in de brugklas zat. Op dat moment was hij bezig met The Heroes of Olympus en was The Red Pyramid nog niet eens verschenen in het Nederlands! Nu is uncle Rick bezig met The Trials of Apollo en komt dit jaar het derde boek (van de vijf) uit. Hoewel ik niet zo'n fan ben van deze serie (ik vond Apollo in het begin onwijs irritant), wil ik wel alle boeken lezen (en verzamelen). Daarnaast, wie kan er nou weer 'nee' zeggen tegen zo'n mooie cover als deze?



2 oktober - 9 From the Nine Worlds - Rick Riordan

Ook in oktober komt er een nieuw boek van Rick Riordan uit. Ditmaal is het een verzameling van korte verhalen (of is het één verhaal?) over de personages van Magnus Chase and the Gods of Asgard, minus Magnus Chase. Ik hoefde er niet eens over na te denken of ik dit boek wel of niet wilde lezen. Vooral niet toen ik de cover zag!


9 oktober - What If It's Us - Becky Albertalli & Adam Silvera

Het tweede Becky-boek van het jaar! Dit boek heeft ze samen met Adam Silvera geschreven, de auteur van More Happy Than Not, History is All You Left Me en They Both Die At the End. Ik hoefde niet eens te weten waar dit boek over zou gaan, want zodra ik het zag stond het al op mijn nog-te-lezen-lijst. Het klom nog meer omhoog naar de boeken die ik echt heel graag wilde lezen toen ik fan werd van Dear Evan Hansen, want - als je het nog niet wist - de titel What If It's Us is een lyric uit het nummer Only Us van, jazeker, Dear Evan Hansen.



4 december - Queen of Air and Darkness - Cassandra Clare

Het boek dat 2018 gaat beëindigen is het derde en laatste deel van The Dark Artifices. Dit is op dit moment mijn favoriete serie van Cassandra Clare, dus ja, ik móét dit boek lezen. En dat is eigenlijk alles wat ik hierover te zeggen heb. O, misschien nog dat ik heel erg graag een eerste editie wil bemachtigen, omdat die speciaal gaat zijn.

Op welke boeken uit 2018 verheug jij je?

Reacties

Populaire posts