Recensie: Once Upon A Time Seizoen 3


Titel: Once Upon A Time
Gecreëerd door: Adam Horowitz, Edward Kitsis
Gebaseerd op: Verscheidene sprookjes en verhalen
Acteurs: Jennifer Morrison, Lana Parrilla, Jared Gilmore
Seizoen: 3
Afleveringen: 22
Genre: Adventure, Family, Romance
Verschenen: 2014
Duur: ± 45 minuten
Cijfer: 8,5 of 5/5 sterren

For Emma Swan, life has been anything but a happy ending. But when she's reunited with Henry - the son she gave up for adoption ten years ago - on the night of her 28th birthday, everything changes. The now 10-year-old Henry is in desperate need of Emma's help because he believes from reading a book of fairytales that she's the daughter of Snow White and Prince Charming - who sent her away from the Enchanted Forest to be protected from a curse that was enacted by the Evil Queen. Emma initially refuses to believe a word of Henry's story but soon finds that his hometown of Storybrooke, Maine is more than it seems. Because it's in Storybrooke that all of the classic characters we know are frozen in time with no memories of their former selves - except for the Evil Queen, who is Storybrooke's mayor and Henry's adoptive mother Regina Mills. Now, as the epic "Final Battle" for the future of both worlds approaches, Emma will have to accept her destiny and uncover the mystery behind a place where fairytales are to be believed. (IMDb.com)

Na seizoen één en twee was het tijd voor seizoen drie van Once Upon A Time. Het vorige seizoen eindigde op een cliffhanger en zoals veel mensen haat ook ik cliffhangers. Het was daarom ook een opluchting toen we verder gingen met deze serie. Omdat ik Once Upon A Time samen met mijn ouders en zusje kijk, kunnen we alleen in het weekend kijken, maar bij het einde van dit seizoen was het vakantie, dus kwamen we snel verder!

Wat ik zo knap vind van deze serie, is dat er heel veel personages in voorkomen uit verschillende sprookjes en verhalen. En niet alleen dit: het eindelijke verhaal klopt helemaal! Dat is iets wat niet veel kunnen, dat de flashbacks en het heden elkaar aanvullen en nog steeds kloppen.

Seizoen drie is eigenlijk te verdelen in twee helften, maar vooral de eerste helft sprak mij aan. Dat kwam niet door Robbie Kay, hoor, want ik vind zijn wenkbrauwen ontzettend irritant! (Ik begon zelfs tegen mensen die hun wenkbrauw optrokken te zeggen: 'Shush, Peter Pan!')

De tweede helft was ook erg leuk, maar aangezien ik het verhaal van The Wizard of Oz niet zo goed ken, waren er maar weinig verwijzingen die ik ook echt begreep.

Once Upon A Time blijft mij maar verbazen, en ik wil maar verder blijven kijken. Op dit moment verveeld het mij nog niet, maar ik weet niet of dat in de toekomst ook zo blijft.

Ik raad het in ieder geval aan als je een tv-serie zoekt die niet eng is, maar wel spannend. En als je van sprookjes houdt (hertellingen meegerekend), dan is dit dé perfecte serie. Let er wel op dat je veel dingen moet onthouden, omdat je anders niet meer begrijpt waar het over gaat. Enne, als je begint met kijken, begin dan wel bij seizoen één, want anders begrijp je er ook niets van.

Heb jij Once Upon A Time gezien?

Reacties

Populaire posts