Recensie: Clockwork Princess (manga) (The Infernal Devices #3)


13226246
Titel: Clockwork Princess
Auteur: Cassandra Clare
Serie: The Infernal Devices #3
Genre: Manga, Fantasy, Young Adult
Verschenen: 22 juli 2014
Pagina's: 256
Uitgever: Yen Press
Illustraties: Hyekyung Baek
Bindwijze: Paperback
Prijs: 11,07
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

The threat of Mortmain's infernal devices looms as the Shadowhunters race to work out a way to counteract the mechanical monsters. Meanwhile, plans for Tessa's marriage to Jem are underway. Despite her fiancé's failing health and the unresolved feelings between her and Will. When Tessa is captured, Will must leave his comrade behind to save the woman they both love... But with the final missing piece - Tessa herself - in Mortmain's possession, can anything stop his plot for revenge?

Ik en een vriendin lenen elkaar eens in de zoveel tijd een boek uit en deze keer leende ik van haar de manga van Clockwork Princess. De twee boeken hiervoor had ik al gelezen, maar het slot nog niet, dus leek dit het perfecte boek om te lezen.

Het originele boek, waar deze manga op gebaseerd is, las ik vorig jaar en vond ik om heel eerlijk te zijn niet zo geweldig als City of Heavenly Fire. Daarom kan ik deze manga ook geen vijf sterren geven, omdat het verhaal gewoon precies hetzelfde is als het boek! Wat trouwens een pluspunt is, want er zijn geen veranderingen zijn, maar ook een minpunt, omdat er nu dus geen redenen zijn om het leuk te vinden.

De illustraties zijn erg mooi, al is het wel jammer dat het getekend is alsof het uit Japan komt maar de illustrator dat niet is. Hyekyung Baek is geen Japanse naam, dus helaas.

En verder kan ik niet zoveel zeggen. Als je Clockwork Princess of The Infernal Devices in het algemeen leuk vindt, raad ik je deze boeken aan, want ze zijn een leuke toevoeging tot deze serie. Ben je geen fan van de boeken? Dan hoef je de mangas niet per se te lezen, aangezien ze precies hetzelfde zijn als de boeken.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik de mangas heb kunnen lezen, want anders stonden ze toch maar op mijn nog-te-lezen-lijst en nu kan ik ze mooi ervan af strepen.

Heb jij Clockwork Princess gelezen?

Reacties

Populaire posts