Reizen: Ierland #2

In de zomervakantie reisde ik met mijn ouders en mijn zusje naar Engeland en Ierland, om het land te bezichtigen. We maakten een rondreis door heel Ierland (inclusief Noord-Ierland) en omdat daar heel wat foto's bij horen, heb ik besloten om mijn verslag in meerdere delen te splitsen. Dit is het tweede deel. Deel één lees je hier.

Na Derry (in Noord-Ierland) reden we naar het zuiden, helemaal naar Galway, een stadje aan de westkust van Ierland. Onderweg stopten we in Drumcliff, om het graf van Yeats te bezoeken, om daarna weer te stoppen, maar dan in Knock. In Knock wordt veel heilig water gehaald, dus er waren veel souvenirwinkels die lege waterflesjes verkochten.

Och, Yeats...

Knock

En daarna waren we in Galway. Hier heb ik niet zoveel gedaan, maar ben ik wel naar een souvenirwinkel geweest en heb ik twee CD's van The Script gekocht (in totaal dertien euro, vandaar).

Geen idee wat dit moet voorstellen. Waterbasketbal?



Helaas zijn vele (rock)sterren al overleden...

De volgende dag vertrokken we naar The Burren, een rotsachtig natuurgebied. Uiteraard waren er veel kliffen en gingen we naar de Cliffs of Moher. Deze kliffen staan bekend omdat er veel films zijn gefilmd (Harry Potter and the Half-Blood Prince onder andere!).


The Burren





Gelukkig is de Horcrux al lang weggehaald...




Hierna gingen we naar Limerick, en het enige wat we deden was rondlopen!


En kastelen zien!

Puur voor Destiel-shippers. ;)

In de auto!

Omdat er in Limerick niet echt veel te zien was, gingen we snel weer weg en vertrokken we naar Killarney. Killarney ligt aan de Ring of Kerry, wat volgens internet een populaire toeristische route is in Ierland. En ja, dat klopt, alleen begon het uitzicht na een tijdje te vervelen, omdat het steeds hetzelfde was. Dit deden we trouwens nadat we wat rond hadden gelopen op het land van Muckross House.

Haha, LOL.

Urgh, hopelijk zit hier geen oorsmeer in...

Gesigneerd door Emma, Rupert, Daniel en Michael!

Dingleberries!

Ik had geen idee dat de Blackthorns ook in Ierland zaten. Hopelijk was Emma Carstairs hier in de buurt.

Ehm... Sherlock? Ik denk dat ik je nodig heb...

Hey, Harry! Wat doe jij hier?!

Altijd fijn om een bekend gezicht te zien.


Om de een of andere reden heb ik hierbij heel erge Dinsey-vibes. Misschien omdat ik dan denk aan Tomorrowland?

Muckross House










De ingang naar de Geheime Tuin...

Lijkt dit niet op de Stenen Tafel uit Narnia?

En de lantaarnpaal uit Narnia!



Ring of Kerry











Toevallig had ik in de ochtend aan mijn vader gevraagd waar in Ierland ze nou Star Wars Episode VII: The Force Awakens hadden gefilmd. Dit bleek bij de Ring of Skellig te zijn, aan het westen van de Ring of Kerry. Dus toen we in de buurt waren, vroeg ik of we daarheen mochten. Om meer preciezer te zijn, is Star Wars gefilmd op Skellig Michael, een eilandje. Omdat het zó klein is, kun je er niet zomaar heen, en dat deden we ook niet. Wel gingen we naar een museum helemaal gewijd aan Skellig Michael en reken maar dat ze Star Wars-merch hadden!




Nagebouwde hutjes van Skellig Michael.

In de verte zie je Skellig Michael!

De Skellig Cliffs.










Na Killarney was het tijd om terug te gaan naar Engeland. We moesten dus van het westen van Ierland helemaal naar het oosten. Onderweg stopten we in een stadje dat Clonmel heette. Dit was niet toevallig. Als je De Grijze Jager hebt gelezen, komt deze naam je vast bekend voor, en dat was dus ook de reden waarom ik hier heel graag wilde stoppen. Want tja, fandoms!



Misschien een beetje onduidelijk, maar daar staat Sherlock's Lane.



Een mix tussen The Siege of Macindaw en The Kings of Clonmel.

En uiteraard was overal Harry Potter aanwezig!


En daarna namen we te boot en vertrokken we naar Engeland.

Ben jij ooit in Ierland geweest?


Reacties

Populaire posts