Recensie: Tess (Middernacht #2)

16137359
Titel: Tess
Auteur: Lara Adrian
Serie: Middernacht #2
Genre: Romance, Fantasy, Vampires
Verschenen: Oktober 2012
Pagina's: 286
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Originele titel: Kiss of Crimson
Bindwijze: Paperback
Prijs: 18,99
Cijfer: 6,5 of 4/5 sterren

Het rustige bestaan van de hulpvaardige dierenarts Tess Culver verandert voorgoed als een zwaargewonde onsterfelijke haar praktijk en haar leven binnenwankelt. Zijn naam is Dante, en zijn dierlijke aantrekkingskracht is onweerstaanbaar. Tess is in één klap verliefd. Wat zij echter niet weet, is dat Dante zijn handen vol heeft aan de strijd die tussen goede en slechte vampiers gaande is. Een ogenschijnlijk onschuldige kus verandert echter alles. Vanaf dat ogenblik kan Dante niet anders dan Tess beschermen tegen de duistere wereld waarvan hij zelf onderdeel is.


Omdat ik had gestemd op de Hebban Awards kreeg ik tien e-books cadeau van Elly's Choice. Hier kon ik kiezen uit drie pakketten, waarbij ik die voor vrouwen koos, aangezien daar de meeste boeken bij zaten die ik kende. Eén daarvan was dus Tess, het tweede deel van de Middernacht-serie, waarvan ik het eerste deel in juli heb gelezen. 

Ik heb altijd gehouden van paranormale boeken, en vampiers horen daar zeker bij, dus is het ook niet zo raar dat ik erg geïnteresseerd ben in de wereld vam deze serie. Al begint mijn interesse wel weg te ebben, aangezien veel dingen hetzelfde zijn en er niet echt iets spannends gebeurt. 

In vergelijking met Gabrielle, geef ik mijn voorkeur toch liever aan dat boek. Het verhaal tussen Dante en Tess was maar vaag en een beetje té instaloverig. Niet dat die van het eerste boek niet zo was, maar hier was het gewoon erger. 

Daarnaast zaten er ook een boel scènes in die niet bedoeld zijn voor jongere lezers, en ik zal hier mijn mening niet echt over geven, behalve dat ik liever boeken zonder die scènes heb. 

De schrijfstijl is ontzettend vlot om te lezen en door de perspectiefwisselingen bleef het mijn aandacht houden, wat erg fijn was. 

Ik zou deze serie opzich niet zo aanraden omdat het goed is, maar als je je een keertje verveeld en een spannend boek met romantiek wil lezen, dan zit je hier aan het juiste adres. 

Heb jij Tess gelezen?

Reacties

Populaire posts