Recensie: Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back (Star Wars #5)

Titel: Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back
Regisseur: George Lucas
Serie: Star Wars #5
Acteurs: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher
Genre: Action, Adventure, Fantasy
Verschenen: 18 december 1980
Duur: 124 minuten
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

After the Rebel base on the icy planet Hoth is taken over by the Empire, Han, Leia, Chewbacca, and C-3PO flee across the galaxy from the Empire. Luke travels to the forgotten planet of Dagobah to receive training from the Jedi master Yoda, while Vader endlessly pursues him. (IMDb.com)

Nadat mijn ouders, mijn zusje en ik Star Wars Episode IV: A New Hope hadden gezien, was het tijd voor deel vijf. Of deel twee, hoe je het ook wilt noemen. De reden waarom we deze films keken was één, dat het op Netflix stond, en twee, omdat het toch niet mogelijk is om nog nooit een Star Wars-film te hebben gezien?

En zo zag ik Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back voor de tweede keer. In mijn herinneringen was deze film niet zo saai (maar dat kan ook komen dat toen ik dit voor de tweede keer zag, ik heel moe was), want in het midden van de film viel ik bijna in slaap, wat ik nooit doe tijdens films. Dit weerhoudt mij niet van om geen Star Wars-fan meer te zijn, want dat ben ik nog steeds. Alleen ben ik gewoon niet zo'n een fan van deze film. Ik houd meer van actie, snap je?

Dat The Empire Strikes Back een beetje saai is, betekent niet dat het verhaal nutteloos is en maar een tussenfilm. Aan de ene kant is het wel natuurlijk zo, maar aan de andere kant wordt in deze film heel veel onthuld, en zit de bekendste scene er ook in. Je weet wel, dié scene.

Het einde, oh, het einde. Ik weet nog van toen ik deze film voor het eerst zag, ik onmiddellijk deel zes wilde zien, want ik ben fan van Han Solo en ik wilde weten wat er verder met hem zou gaan gebeuren. Degenen die deze film hebben gezien weten waar ik het over heb, en anders moet je de film zelf maar gaan kijken.

Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back is een film die ik aanraad. Overigens raad ik alle originele films aan (Episode IV, V en VI) voordat je The Force Awakens gaat kijken, dus daar zit deze bij. En omdat ik zeg dat deze film saai is, betekent dat natuurlijk niet dat het niet nodig is om niet te worden gekeken. Want ik zeg: kijk alle Star Wars-films! Ze zijn het waard.

Heb jij Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back gezien?

Reacties

  1. Ik vond het juist de leukste film! (Kan ik eigenlijk niet zeggen gezien ik alleen de vierde en vijfde heb gezien...)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts