Recensie: Inside Out

Titel: Inside Out
Regisseur: Pete Docter, Ronnie Del Carmen
Acteurs: Amy Poehler, Bill Hader, Lewis Black
Genre: Animation, Adventure, Comedy
Verschenen: 15 juli 2015
Duur: 95 minuten
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

Growing up can be a bumpy road, and it's no exception for Riley, who is uprooted from her Midwest life when her father starts a new job in San Francisco. Like all of us, Riley is guided by her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness. The emotions live in Headquarters, the control center inside Riley's mind, where they help advise her through everyday life. As Riley and her emotions struggle to adjust to a new life in San Francisco, turmoil ensues in Headquarters. Although Joy, Riley's main and most important emotion, tries to keep things positive, the emotions conflict on how best to navigate a new city, house and school. (IMDb.com)

Over Inside Out had ik ontzettend goede dingen gehoord, dus toen ik zag dat het op Netflix stond, duurde het niet lang of ik klikte op het 'speel'-knopje. Ook al ben ik nooit een fan geweest van Pixar (Up vind ik echt verschrikkelijk), kijk ik toch vaak hun films, dus ook deze keer. En daar had ik geen spijt van.

Op het eerste gezicht lijkt Inside Out op zo'n typische kinderfilm waar niets misgaat en waar de emoties als een soort elfjes leven (een soort Tinker Bells). Dat is deze film niet. Integendeel. Het klopt dat voor kinderen deze film heel onschuldig oogt, maar voor ons, degenen die meer weten, schuilt achter het verhaal iets diepers.

Het beste is om deze film te kijken zonder veel te weten waar het over gaat. Zo word je meer geraakt, en leef je meer met het verhaal mee. Nou ja, dat deed ik nu ook, maar doordat ik merendeels gespoild was, kwamen veel dingen niet meer als een verassing (wat eigenlijk ook wel logisch is).

En meer kan ik eigenlijk niet zeggen, dan dat het een geweldige film was, om spoilers te voorkomen. Ga Inside Out kijken en kom daarna terug. Ja, dat is het beste.

Ik raad deze film aan iedereen aan, aan jonge kinderen tot oude volwassenen. Iedereen. Waarschijnlijk ga ik deze film ooit nog herkijken, want het was geweldig!

Heb jij Inside Out gezien?

Reacties

  1. Spoilers zijn echt vreselijk he? Ze liggen overal op de loer en binnen de kortste keren hebben ze je te pakken. Echt vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts