Reizen: Warner Bros. Studio Tour London

In mijn verslag over Londen, heb ik kort iets gezegd over de Harry Potter Studio's in Leavesden. Daar ga ik het hier over hebben. Let er wel op dat als je de films niet hebt gezien, je gespoilt kunt worden voor de boeken en films van Harry Potter door de tekst en de foto's die in deze blogpost staan.

Toen de dag waar ik al jaren naar uitkeek eindelijk was aangekomen, stapten we vroeg in de auto, om op tijd bij de Studio's te zijn. Onderweg kwamen we de bus tegen die bezoekers vanuit Londen naar de Studio's bracht.
DIE BUS

Bij de Studio's aangekomen, kreeg ik hetzelfde gevoel als bij The Wizarding World of Harry Potter in Universal Studios in Orlando, Amerika: hét fangirl-gevoel, plus een vleugje magie.

Zin in een potje Wizard Chess?

Sleutelsssss

We wachtten een tijdje in de wachtruimte, totdat we naar binnen mochten en toen kon de pret beginnen.

Slytherins!

De Ford Anglia (die Draco's hoofd is geworden! Haha)

Voor degenen die niet weten wat de Harry Potter Studio's inhouden: in principe hebben de makers van de Harry Potter-films de sets die ze gebruikt hebben tot een attractie gemaakt voor bezoekers, en kunnen wij ze bezichtigen. Het is zegmaar een museum. Als je op zoek bent naar echte attracties, raad ik Universal Studios aan, en de parken waarvan ik zeker weet dat ze een hoek gewijd hebben aan Harry Potter, zijn die in Californië (VS), Florida (VS) en Japan.

The Cupboard Under the Stairs, oftewel Harry's kamer

In het begin kregen wij twee filmpjes te zien die door de makers gemaakt waren en serieus, dit is geen grapje, maar bij het eerste filmpje was ik zo ontroerd en kwamen alle Harry Potter-gevoelens naar boven, dus kon ik het niet laten om een traantje weg te pinken.

Een van de medewerkers hield een korte presentatie, waarbij ze zei dat er in de andere studio's van Warner Bros. gefilmd werd, namelijk voor de film Fantastic Beasts and Where to Find Them! OMG!


En daarna stond ik in de Grote Hal.

Ravenclaw!



Dumbledore!


Er zijn twee expositiehallen in de Warner Bros. Studio Tour: de eerste bevat vooral de sets die gebruikt zijn in de films, met heeeeeel veel relikwieën. Over de tweede ga ik het zo hebben.

Urgh. Krum.

Ik ben blij dat ik geen Ron ben


Password?

Toverstokken!

Lukt het Neville om Harry, Ron en Hermione tegen te houden?


Zin in een lesje Potions?


Dumbledore's kantoor

De deur naar het kantoor van Dumbledore

De deur naar de Chamber of Secrets (Geheime Kamer)

Hagrids huis, met Fang (Muil) in de voorgrond

The Burrow (Het Nest), het huis van de Weasleys

De Black-stamboom, met Sirius als de meest rechtse (boven) zwarte vlek

Het meest gevreesde kantoor in de hele wereld 



Platform 9 3/4 helemaal nagebouwd

De Hogwarts Express

Na de eerste expositiehal gingen we naar het museumcafé (tussen de twee hallen in, niet die in het begin) om een glaasje Boterbier te drinken. Ik zou niet zeggen dat het super lekker is, maar smerig is het ook niet. In principe is het een gelige frisdrank met prik met daarboven een laagje slagroom met bubbels. Meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat het heel erg smaakte naar vloeibare karamel met prik en slagroom.

Butterbeer!

Buiten het café waren een aantal andere sets te bezoeken, die te groot waren om binnen te staan.
Zin in een ritje?

4 Privet Drive, het huis van de Dursleys

Harry's brieven!

De beroemde houten brug die Hogwarts met Hagrids huis verbindt

Het huis van de Potters in Godric's Hollow

Daarna gingen we weer verder en gingen we de tweede expositiehal binnen. Deze hal laat vooral zien hóé de films gemaakt zijn, en gaat dieper achter de schermen. Zo kwam ik heel veel te weten over de wezens in de films: de meeste waren gewoon mechanisch!

Ook kreeg ik een kijkje in de wereld van de architecten en hoeveel werk ze wel niet hadden om Hogwarts te ontwerpen.

O, en hier is ook de WegiswegDiagon Alley, te bezoeken.

Diagon Alley!

Ollivanders: de beste toverstokken

Boeken!

Zin in een snoepje?

Als laatste kwamen we bij waarschijnlijk wel de beroemdste plek van de hele Studio's: Hogwarts Castle. En wat was het mooi!

Het ziet er klein uit, maar in werkelijkheid is het gigantsich!


Hogwarts in zijn glorie!

Na het kasteel was de tour helaas afgelopen, maar bezocht ik nog wel de winkel, die echt ontzettend veel dingen verkoopt. Weliswaar duur, maar ja, je kunt ze bijna nergens anders kopen. Ik heb een aantal dingen gekocht, die ik zal laten zien in mijn haul!

Al met al was dit een geweldige ervaring! Ik wil heel graag terug, ook al ben ik er net geweest, maar van Harry Potter kun je, als je eenmaal fan bent, niet meer afblijven!


Raad ik de Studio's aan? Jazeker! Maar wel alleen als je een fan bent, want niet-fans hebben denk ik niet hetzelfde gevoel als een wel-fan. Maar ja, dat hoef ik eigenlijk niet eens te zeggen.
Het is wel duur... Gelukkig heb ik daarop iets bedacht. De winkel is namelijk wél te bezoeken zonder kaartje. Je ziet de tour dan niet, maar de winkel kun je wel bezoeken. Parkeren is gratis, dus er zijn dan alleen voordelen, toch? O, en de eerste tour start om negen uur, dus als je de drukte wilt vermijden...

Ben jij naar de Harry Potter Studio's geweest?

Reacties

Populaire posts