Reizen: Ierland #1

In de zomervakantie reisde ik met mijn ouders en mijn zusje naar Engeland en Ierland, om het land te bezichtigen. We maakten een rondreis door heel Ierland (inclusief Noord-Ierland) en omdat daar heel wat foto's bij horen, heb ik besloten om mijn verslag in meerdere delen te splitsen. Dit is het eerste deel.

Nadat we Londen hadden bezocht, reden we naar Holyhead, om daar de veerboot te pakken om naar Dublin te reizen.

Temple Bar. In de avond is het super druk, want hier zitten alleen maar bars.

In Dublin bezochten we als eerste Trinity College, de bekendste universiteit van Ierland. Hier gingen we de bibliotheek binnen, die ook erg bekend is, en zagen we The Book of Kells, waar ik helaas geen foto's van mocht maken.

Trinity College

Trinity College

Deze is ook te zien in de Vaticaan, en op een paar andere plekken op de wereld.

De bibliotheek.

Na Trinity College bezochten we het standbeeld van Oscar Wilde, de schrijver van The Picture of Dorian Gray, om daarna door te gaan naar Hodges Figgis, de oudste boekhandel van Ierland. Hier ging ik verder met mijn zoektocht naar The Amazing Book is Not on Fire, maar helaas, ze hadden hem niet.

Oscar Wilde

Gekleurde deuren.


Omdat het lunchtijd was, besloten we wat te gaan eten, om daarna naar de Saint Patrick's Cathedral te gaan. Helaas was het gesloten, dus gingen we naar Forbidden Planet, die ook in Londen te vinden is. Voor de duidelijkheid: Forbidden Planet is een winkel die alleen maar geeky dingen verkoopt. Comics, Funko's, merch... Het is daar allemaal te vinden.

St. Patrick's Cathedral

Helaas moet ik wel meedelen dat de Forbidden Planet in Dublin veel en veel kleiner is dan die in Londen. Ze hebben ook veel minder spullen te koop, wat ook jammer was.


En dat was mijn dag in Dublin!

De volgende dag bezochten we Trim, Navan en nog een aantal andere plaatsen waar allemaal 'geschiedenis' had plaatsgevonden. Zo waren er graven, kastelen, grasvelden waar vroeger gevochten werd, enzovoorts, enzovoorts.

Trim Castle, waar Braveheart is opgenomen.

Tara

Newgrange, ook wel bekend als Bru na Boyne.


Op dag drie gingen we naar Noord-Ierland, wat een hele dag in de auto zitten werd. De dag hierna deden we wel wat. We bezochten Belfast!



Lijkt dit niet op een Nether Portal?!


In Belfast heb ik niet zo veel gezien op een paar huizen na, maar ik heb wel veel (boek)winkels bezocht. En aangezien het 1 augustus was, was dit de tweede dag dat Harry Potter and the Cursed Child te koop was!

Supernatural! (Dit was in een comic-winkel)

De eerste keer dat ik Harry Potter and the Cursed Child in een winkel zag liggen!

Deze hing voor het raam van een winkel, en het is geweldig...


Nog meer Harry Potter!


Op dag vijf reden we helemaal naar het noorden, naar de zee (of is het de oceaan?). Hier kwamen we als eerste langs The Dark Hedges, die bekend staat onder de Game of Thrones-fans als The King's Road.





Een leuk bord d'r naast, met onder andere Arya er op.

Na The Dark Hedges gingen we naar de Carrick-a-reed Rope Bridge, wat ik niet aanraad aan mensen met hoogtevrees. De brug zat hoog boven de grond, en de wind waaide erg hard, dus tja, niet iets dat ik aanraad.


Deze mok verkochten ze in de museumwinkel, en het deed me ontzettend denken aan Geek Girl.






De brug, in al zijn glorie.

Hierna bezochten we de Giant's Coastway, een strand bestaande uit vijf- en zeshoekige stenen.







Het moet een orgel voorstellen, maar voor mij bleven ze gewoon tandenstokers.



Omdat we het hier wel zo'n beetje hadden gezien (alleen de highlights, jammer genoeg), gingen we verder naar Derry (ook wel bekend als Londonderry).

Dit was de B&B waar we verbleven. Het leek op de Haunted Mansion in Disney World!

Ik zweer dat ik deze foto zelf heb gemaakt!

Jammer genoeg heette de straat niet Fleet Street...

In Derry hebben we niet meer gedaan dan een beetje rondwandelen, want daarna was het tijd om naar Galway te gaan, weer in Ierland, maar daar gaan we het in deel twee over hebben.

Ben jij ooit in Ierland geweest?

Reacties

Populaire posts