Recensie: Hof van Mist en Woede (A Court of Thorns and Roses #2)

Verschenen: 26 juli 2016
Pagina's: 605
Uitgever: Best of YA
Originele titel: A Court of Mist and Fury
Prijs: 19,99
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. Ze heeft nu dan wel de krachten van een Hoge Fae, haar hart blijft menselijk, en Feyre kan niet vergeten wat voor vreselijke dingen ze heeft gedaan om Tamlin en zijn volk te redden.
En dan is er nog de afspraak die ze heeft gemaakt met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof. Wanneer Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

De Moeder en Ketel zij dank was dit boek even geweldig als Hof van Doorns en Rozen. O nee, niet even geweldig, maar geweldiger. Veeeeel geweldiger. Veeeeel beter.

Nadat ik deel één eerder dit jaar heb gelezen (in april), heb ik veel moeite moeten doen om te wachten op de Nederlandse editie. Op 3 mei, toen A Court of Mist and Fury uitkwam en het sindsdien in alle boekhandels heeft gelegen, moest ik mijzelf tegenhouden omdat ik anders naar de boekhandel zou gaan en met de Engelse editie thuis zou komen. Waarom ik dat niet wilde? Want één, mijn edities zouden dan niet meer bij elkaar passen (deel één heb ik in het Nederlands), en twee, Nederlandse uitgevers steunen vind ik fijn.

Net zoals bij Hof van Doorns en Rozen was er ook nu weer een winactie waarbij Hof van Mist en Woede gewonnen kon worden. Ook nu nam ik deel mee aan de actie en ook hier won ik het boek. (Ik heb dus in principe beide boeken gewonnen!) Dank je wel, Best of YA! Toen de deurbel ging en de postbode mij het pakketje gaf, was ik ontzettend blij en kon ik niets anders doen dan zo snel mogelijk beginnen.

Alles wat in dit boek gebeurde, is wat ik wilde dat er gebeurde. Het klinkt onmogelijk, maar het is waar. Al mijn wensen zijn uitgekomen! Het is moeilijk om het meer over het verhaal te hebben, aangezien ik niet weet wat wel en niet bekend is bij degenen die dit boek nog niet hebben gelezen, maar het wel willen doen. Oké, ik licht een héél klein tipje van de sluier op. In het vorige boek mocht ik Tamlin al niet en hier al helemaal niet. En, de wereld in dit boek is geweldig, net zoals de personages. Ik houd van ze allemaal!

Wel wil ik graag jongere lezers waarschuwen om te wachten met het beginnen van deze geweldige serie. Hof van Mist en Woede oogt op het eerste gezicht een leuk en spannend YA boek, maar onschuldig is het niet! (Het is ook geen YA, maar NA.) Er zitten namelijk een paar (ahem, meerdere) stukken in het verhaal die nogal erotisch zijn... Maar verder is het wel een prima boek! (Niet zo goor als die van Michael Grant, in ieder geval.)

En die zeshonderd bladzijden? Laat je niet afschrikken. Ik had dit boek namelijk in drie dagen uit. Nou ja, drie. Een avond, een hele dag en een middag. Twee dagen dan maar. (Vreemd genoeg heb ik dikke boeken vaak sneller uit dan dunne, wat ook kan komen omdat die dikke vaak zo goed zijn.) Weet je, ik vind zeshonderd nog te weinig, want ik wil ontzettend graag verder lezen MAAR DAT KAN NIET. Urgh.

De boeken van Sarah J. Maas zitten vol Fantasy, romantiek en actie, dus als je daar van houdt, dan zit je hier goed. Daarom raad ik Hof van Doorns en Rozen en Hof van Mist en Woede hartelijk aan (want zijn ECHT GOEDE boeken). Zeg het maar als je beide boeken uit hebt en niet meer kunt wachten op deel drie. Ik zit al klaar.

Heb jij Hof van Mist en Woede gelezen?