In de spotlights #8

Iedere maand zet ik een boek in de schijnwerpers. Zo hoop ik dat meer mensen het boek gaan lezen, omdat ze niet zo bekend zijn in de Nederlandse boekenwereld.

Lees hier:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7

Deze maand is het tijd voor Heksenjacht van James Patterson en Gabrielle Charbonnet

17378571


Titel: Heksenjacht
Auteur: James Patterson en Gabrielle Charbonnet
Genre: Fantasy, Young Adult
Verschenen: 8 november 2012
Pagina's: 270
Uitgever: Cargo
Originele titel: Witch and Wizard
Bindwijze: Paperback
Prijs: 10,00
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

Waar gaat Heksenjacht over?

Dit is het verhaal van broer en zus Whit en Wisty Allgood, die midden in de nacht worden weggehaald bij hun familie. Ze worden in de gevangenis gegooid en ervan beschuldigd een heks en een tovenaar te zijn.

Ze zijn echter geen uitzondering; duizenden jonge mensen zijn ontvoerd en beschuldigd, veel jongeren worden vermist. Het heersende regime heeft zich tot doel gesteld alle vrijheid, muziek, boeken, kunst en magie uit het leven te bannen.

In deze nachtmerrie leren Whit en Wisty hun werkelijke krachten kennen. Maar zullen ze hun gaven op tijd kunnen inzetten om zichzelf en hun ouders te redden, en misschien zelfs de wereld?


Waarom je Heksenjacht moet lezen

Dit noem ik nou een echte underrated boek. Op Goodreads zie ik bijvoorbeeld bij de recensies bijna alleen maar één ster-recensies. Oké, misschien is dit boek echt heel slecht, want ik las het jaren geleden, maar van wat ik kan herinneren, is dit boek erg leuk.

Ik hoor bijna nooit wat over Heksenjacht, dus daarom raad ik het maar al te graag aan. Het verhaal is misschien niet super origineel, maar het is wel degelijk spannend. O, en als je James Patterson ziet staan en onmiddellijk denkt aan een Thriller, dan zit je verkeerd. Dit boek is door en door Fantasy.

Wat vond ik het leukst aan dit boek?

In de tijd dat ik dit boek las, was Young Adult nog geen naam die bij lezers bekend was. Het enige beroemde boek dat ik toen kende was Twilight. Het enige andere boek met heksen dat ik kende was Harry Potter. En daarom vond ik deze serie erg leuk. Misschien omdat er niet zo veel keuze was als nu, misschien omdat het verhaal in die tijd goed was. Wie weet. Twilight was toen een van de populairste boeken, terwijl het nu ergens onderop de lijst staat.

Wat ik het leukst vond? De wereld, de magie, de personages. Eigenlijk alles. De actie ook, niet te vergeten.

Wat vind ik van de cover?

De cover is eigenlijk de reden waarom ik dit boek wilde lezen. De grote 'H' met de oranje/rode vlammen steekt scherp af tegen de zwarte achtergrond, en als je goed kijkt zie je twee gezichten aan beide kanten. Het is niet al te verkeerd, maar geeft niet veel weer waar het verhaal over gaat. Want waarom is het een letter? Waarom geen foto of iets anders dergelijks, iets wat meer op Fantasy en heksen wijst?

Hoe kwam ik aan dit boek?


Zoals ik al zei las ik dit boek in de tijd dat Twilight hét boek was. Ik liep een keer rond in de bibliotheek toen ik op dit boek stuitte. Aangezien er toen niet zo veel keuze was heb ik dit boek meegenomen en zo las ik het. Ik had toen nog nooit van James Patterson gehoord, dus daar kon het niet aan liggen.

Heb jij Heksenjacht gelezen?

Reacties

  1. Wat een leuk rubriekje is dit! Ik kende Heksenjacht nog niet, maar je hebt me behoorlijk nieuwsgierig gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik zit er trouwens over te denken om dit boek te herlezen, om te kijken of ik het nog net zo leuk vond als drie, vier jaar geleden.

      Verwijderen
    2. Oeh, wat leuk! Ik ben benieuwd hoe je er nu of er denkt :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts