Juli Wrap-up

O. Mijn. Goden. Ik telde net hoeveel boeken ik deze maand heb gelezen en ik viel bijna flauw van schrik. Oké, dat laatste is niet waar, maar ik schrok wel heel erg. Ik heb namelijk 23 boeken gelezen. 23. Dit komt doordat ik vakantie heb (of in ieder geval geen school, want een deel van juli had ik nog geen officieel vakantie). Maar nog steeds. 23. Ik weet wel nog dat ik heel veel boeken in één dag heb gelezen, dus dat verklaart het waarschijnlijk ook al een beetje (en daarmee bedoel ik dat ik over een boek maar één dag heb gedaan en niet dat ik meerdere boeken op één dag heb uitgelezen).

57. Release van Patrick Ness
3/5 Na het lezen van Lord of Shadows had ik tijd nodig om weer in de leessfeer te komen. Het was zo goed... Ik was ondertussen begonnen met The Dark Prophecy, maar die las nogal langzaam, dus besloot ik om ondertussen Release te lezen. Die heb ik in één keer uitgelezen en over dit boek heb ik ook een duidelijke mening, die je hier kunt lezen.

58. De Duistere Voorspelling (The Dark Prophecy) van Rick Riordan
5/5 De volgende dag las ik dit boek uit. The Hidden Oracle vond ik niet zo leuk, maar The Dark Prophecy wel. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat Apollo in dit boek een veel fijnere personage is om over te lezen. Of ik over dit boek een recensie schrijf zit ik nog te overwegen, maar het was in ieder geval (voor mij dan) beter dan het eerste deel.

59. Mijn Mooiste Herinnering Eindigt Hier (A Tragic Kind of Wonderful) van Eric Lindstrom
4/5 Vorig jaar las ik Wat Jij Niet Ziet van Eric Lindstrom en die vond ik zo leuk dat ik benieuwd was naar Erics nieuwste boek, A Tragic Kind of Wonderful (die toen nog niet verschenen was). Ik kreeg het uiteindelijk voor mijn verjaardag en tja. Tijdens mijn stage bij Gottmer had ik al wat over dit boek gehoord (ze publiceren de Nederlandse versie van dit boek) en ik moet zeggen dat ik het met hen eens ben. Dit boek is toch net wat minder. Helaas. Over het algemeen een 'leuk' boek (super leuk is het ook weer niet aangezien het over minder leuke onderwerpen zoals de dood gaat), maar niet geweldig.

60. Dangerous Women Part III ge-edit door George R.R. Martin en Gardner Dozois 
3/5 Ik kocht dit boek op het boekenfestijn in Nieuwegein, maar kwam er steeds niet aan toe om het te lezen, tot nu. Er zijn zes korte verhalen en van die zes waren er twee oké en vier wat minder. Die oké-verhalen waren die van Joe Abercrombie en Jim Butcher. Dat waren trouwens ook de verhalen zoals ik ze verwacht had. Niet zoals de rest. 

61. Zomer van Verraad (Lifeguard) van James Patterson en Andrew Gross
3/5 Een lange tijd geleden kocht ik bij de Dirk (ja, ik weet het) een boek van Reader's Digest die vier boeken bevatte en Het Beste Boek heette. Dit was het derde verhaal van de rode versie en eerlijk gezegd hebben de verhalen tot nu toe niet echt indruk op mij gemaakt. Deze was oké en wat fijner om te lezen dan 13 Uur van Deon Meyer en De Geluksvogel van Nicholas Sparks, maar ook niet super geweldig.   

62. Fabeldieren en Waar Ze te Vinden: Het Artwork van de Film (The Art of the Film: Fantastic Beasts and Where to Find Them) van Dermot Power
4/5 Ik kreeg dit boek als cadeau voor Kerstmis maar was niet aan toegekomen om het te lezen. Op een ochtend besloot ik dat het tijd was en binnen no-time had ik het uit. De foto's/tekeningen waren mooi en de tekst was interessant, maar dat was het wel. Het was trouwens wel leuk om de fabeldieren van dichtbij te zien, want in de film zie je ze niet zo goed (de Fwooper) bijvoorbeeld.

63. Pigeon English (Pigeon English) van Stephen Kelman
3/5 Op het boekenfestijn kocht mijn vader Pigeon English en omdat het interessant klonk besloot ik het te lezen. Nou ja, het lag eerst een hele lange tijd op mijn stapel met ongelezen boeken, dus dat verklaard weer waarom ik het nu pas heb gelezen. De schrijfstijl was erg moeilijk, wat ervoor zorgde dat ik moeilijk in het verhaal kwam (lees: eigenlijk helemaal niet) en het was uiteindelijk niet zo boeiend als ik had verwacht. En toen kwam het einde en raakte ik heel erg in de war, maar zorgde dat er weer voor dat ik dit boek meer punten gaf.

64. Aristoteles & Dante Ontdekken de Geheimen van het Universum (Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe) van Benjamin Alire Saenz
5/5 Om mij alvast voor te bereiden op een leesclub waarbij we dit boek gekozen is las ik nu al (het is pas in september) Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. Het heeft mijn hart gestolen. En ik kan niets anders dan positief zijn. Dit is mijn recensie.

65. Portret van een Vrouw (The Girl You Left Behind) van Jojo Moyes
2/5 Omdat het weer zomervakantie is, heeft de VakantieBieb-app weer boeken. Vorig jaar las ik Vier Plus Eén, die ook door Jojo Moyes is geschreven en die vond ik wel leuk, dus besloot ik om Portret van een Vrouw te lezen. Uiteindelijk heb ik helemaal niet genoten van dit boek. Beide hoofdpersonen waren ongelooflijk koppig en daar stoorde ik mij ontzettend aan (en natuurlijk moesten zij het aan het eind goed hebben, waardoor ze trots op zichzelf waren. Urgh). Tjonge. Ik kan niet geloven dat ik het uitgelezen heb.

66. De Bane Kronieken (The Bane Chronicles) van Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan en Maureen Johnson
4/5 Eén van de boeken die ik deze maand besteld had via bookdepository.com (die website is mijn leven) was The Bane Chronicles, aangezien die redelijk goedkoop was en ik die nog niet had gelezen. Alle verhalen waren interessant, vooral die met James Herondale (al vond ik dat sommige niet echt boeiend, maar wel nog steeds interessant). Ook was het interessant om Magnus met Alec te zien, dus door dit boek ben ik wat enthousiaster geworden over The Last Hours en The Eldest Curses.  

67. Kronieken van de Academie voor Schaduwjagers (Tales from the Shadowhunter Academy) van Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson en Robin Wasserman
5/5 Eigenlijk had ik meer zin om Tales from the Shadowhunter Academy te lezen dan The Bane Chronicles, maar ik wist mijzelf daarvan te weerhouden en daar ben ik blij mee, omdat ik zeker weet dat als ik eerst met dit boek begonnen was, ik geen zin meer had in het andere boek. Dit boek was fantastisch, voegde veel toe aan The Dark Artifices en maakte mij blij door Emma en Julian weer te zien toen ze klein waren. Het grappige is omdat ik Lady Midnight en Lord of Shadows al heb gelezen, ik op heel veel vragen al het antwoord wist. Dit is een aanrader, vooral als je The Dark Artifices wilt lezen.

68. Iskari (The Last Namsara) van Kristen Ciccarelli
5/5 Toen ik op YALFest was kon ik kiezen tussen de ARCs van Een van Ons Liegt en Iskari. Hoewel ik beide graag wilde, koos ik tenslotte uit voor Iskari, omdat ik wist dat ik dit boek sowieso wilde lezen doordat de uitgever Blossom Books was. Ik was niet echt enthousiast nadat ik de flaptekst had gelezen en had ook geen zin om het boek te lezen, maar nu zijn we hier aangekomen en moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik dat wel heb gedaan, want tjonge, wat is Iskari goed! Oké, het is niet het beste boek ooit en er zijn best veel clichés, maar om de een of andere reden kon ik het deze keer wel waarderen. Een aanrader!

69. A World of Winnie-the-Pooh van A.A. Milne
3/5 Super random, ik weet het. Na Iskari wist ik even niet wat ik moest lezen, omdat ik na leuke boeken altijd in een soort roes zit waarbij ik nog even nageniet van het verhaal. Daarom koos ik A World of Winnie-the-Pooh uit, omdat die erg kort was. Het verhaal kende ik al door de film? Tv-serie? Over het algemeen was het oké. Ik kon trouwens niet stoppen met denken aan de stoornissen-theorie van de Winnie-the-Pooh-personages. Misschien heeft dat ook mijn leeservaring beïnvloed.  

70. De Kroon (The Crown) van Kiera Cass
3/5 Anderhalf jaar na het lezen De Prinses vond ik dat het tijd was om De Kroon te lezen. Misschien zat ik vroeger meer in de Selectie-fase, want deze keer kon ik niet genieten van dit boek. Of misschien kwam het doordat ik al wist met wie Eadlyn zou eindigen, of misschien kwam het door Eadlyn zelf. Ik ben in ieder geval blij dat ik deze serie uit heb gelezen (hopelijk komen er geen nieuwe boeken over Eadlyns kinderen), want het was daar hoog tijd voor. Dit zijn geen fantastische boeken. Dus hoe heb ik ze ooit vijf sterren kunnen geven? Antwoord: ik had toen veel minder boeken gelezen en ik was jonger. Denk ik.

71. An Illustrated History of Notable Shadowhunters and Denizens of Downworld van Cassandra Clare
4/5 De reden dat ik een bestelling deed bij bookdepository.com was dit boek. Ik wilde het al een tijdje hebben, dus toen ik zag dat het maar twaalf euro was voor de hardcover, greep ik mijn kans. Het was interessant, al vind ik het wel jammer dat niet alle personages erin staan, maar als die erin hadden gestaan, zou iedereen die het had gekocht gespoild zijn voor The Dark Artifices en zou een zekere personage geen verassing zijn geweest. 

72. De Meisjes (The Girls) van Emma Cline
3/5 Het tweede boek voor volwassenen dat ik las via de VakantieBieb (ik had eerst twee YA's gelezen, Wij Leugenaars en Duizend Kilometer Tussen Jou en Mij) was De Meisjes. Ik weet nog dat boekhandel Stevens heel enthousiast is geweest over dit boek, dus was ik benieuwd waarom ze zo enthousiast waren. Uiteindelijk heb ik die enthousiasme niet begrepen. Ja, het verhaal is bijzonder, maar dat was het wel. Ik heb het nooit zo met sektes gehad (lees De Sekte van de Cobra van Paul van Loon eens). Brr! Het woord vind ik al vreselijk.  

73. De Koning van Clonmel (The Kings of Clonmel) van John Flanagan
4/5 Ik moet van mijzelf dit jaar De Grijze Jager-serie uitlezen, dus heb ik 'even' het negende deel uitgelezen. Het was niet fantastisch (net zoals de andere boeken, eigenlijk). Ik weet het nu zeker. Ik ben geen Grijze Jager-fan. Toen ik in Ierland op vakantie was heb ik trouwens Clonmel bezocht (omdat ik toen herinnerde dat er een Grijze Jager-boek zo heette). 

74. The Crown's Game van Evelyn Skye
4/5 Ik had geen zin om meteen verder te gaan met Halt in Gevaar, dus besloot ik om The Crown's Game te lezen. Het was niet geweldig, maar ik heb mij wel vermaakt, dus vier sterren. Hoewel dit boek vol clichés zit was het wel interessant, maar dat was het ook wel.

75. The Making of Harry Potter: The Official Guide 
4/5 Vorig jaar was ik naar The Making of Harry Potter gegaan in Londen (eigenlijk Leavesden) en had ik daar dit boek gekocht, maar was ik nog niet aan toegekomen om het te lezen. Net zoals An Illustrated Guide of Notable Shadowhunters and Denizens of Downworld en Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Art of the Film was dit boek interessant, maar niet super geweldig. 

76. Halt in Gevaar (Halt's Peril) van John Flanagan
4/5 En toen was het tijd om verder te gaan met De Grijze Jager. Net zoals De Koning van Clonmel was het niet fantastisch. Eerlijk gezegd vind ik deze nog minder dan het vorige deel. Nou ja, nog drie boeken te gaan. En De Slag op de Heckingse Heide (want Het Toernooi van Gorlan heb ik al gelezen).

77. De Duisternis Roept (Dark Calling) van Darren Shan
3/5 Ik sprak af met een vriendin en zij wilde naar de bibliotheek. Daar zag ik boek negen en tien van de Demonata-serie van Darren Shan. Mijn lokale bibliotheek heeft deze twee boeken niet, dus zou ik deze serie nooit hebben kunnen uitlezen als ik niet naar de andere filialen ging. Wat was ik blij toen ik De Duisternis Roept en Helden uit de Hel zag. De Duisternis Roept was niet echt interessant (en het duurde ook nog even voordat ik in het verhaal zat, aangezien ik het achtste deel in 2015 heb gelezen).

78. Helden uit de Hel (Hell's Heroes) van Darren Shan
3/5 Ook deel tien was niet echt interessant, maar ik ben nog steeds blij, omdat ik deze serie eindelijk achter me kan laten. Eigenlijk is dat alles wat ik te zeggen heb. O ja, ik was vergeten dat deze boeken zo bloederig waren. Maar dat was dat.

79. Een Plooi in de Tijd (A Wrinkle in Time) van Madeleine L'Engle
3,5/5 Toen ik onlangs in Utrecht was heb ik A Wrinkle in Time gekocht (het was tweedehands, maar nog in uitstekende staat). Dit boek kende ik al een tijdje en aangezien het een klassieker was wilde ik het lezen. En, vond ik er wat aan? Ja en nee. Aan de ene kant waardeerde ik de wereld en de originaliteit, maar aan de andere kant stoorde ik mij aan het feit dat de problemen een veels te makkelijke oplossing hadden en er een hele erg instalove aanwezig was. O, en de personages waren ook niet diep uitgewerkt. 

Deze maand heb ik deze films en tv-series gezien:

Rick and Morty Seizoen 1 en 2 kun je hier lezen. 5/5

Gravity Falls Seizoen 1 kun je hier lezen. 5/5

Black Mirror Seizoen 2
5/5 Een interessante tweede seizoen. Ik vraag me nog steeds af hoe Charlie Brooker op al die ideëen is gekomen, want ze zijn echt heel erg verschillend van elkaar, maar nog steeds erg origineel.

Anastasia
4/5 Ik had Anastasia nog nooit gezien, dus daar moest verandering in komen. Het is een oké film (iets wat de volgende films eigenlijk ook zijn, dus zal ik maar gewoon zeggen wat ik er opmerkelijk aan vind? Oftewel, het in steekwoorden neerzetten).

WarGames
4/5 Interessant, maar cliché en niet heel erg uitgebreid, maar wat verwacht je ook van een film uit 1983? Niet dat ik daarmee bedoel dat films uit die tijd niet goed zijn, maar gewoon dat de kwaliteit wat minder is qua CGI en zo.

Secrets of Underground London
4/5 Interessante documentaire, al had ik meer verwacht dat het over het metro-systeem ging dan over alles van het begin tot het heden.

Finding Dory
4/5 Een goed vervolg op Finding Nemo, al moet ik toegeven dat ik Finding Nemo nooit een leuke film heb gevonden. Sorry mensen, maar dat is zo. Finding Dory was wel leuk en heeft ervoor gezorgd dat ik wat meer van deze films houd.

Thor: The Dark World
3/5 Waarschijnlijk naast de Iron Man-trilogie de film die ik niet zo geweldig vind. Thor heb ik een hele tijd geleden gezien, dus daar herinner ik nauwelijks iets van. Het was even wennen wie wie was (maar dankzij Magnus Chase duurde dat gelukkig niet zo lang). Ik snap trouwens niet wat mensen zo geweldig vinden aan Thor en Loki, want voor mij zijn het gewoon twee goden.

Spider-Man: Homecoming
4/5 Hoewel ik The Amazing Spiderman nog nooit heb gezien, heb ik wel de eerste en derde film gezien van de 'originele' Spiderman. Daarom kan ik zeggen dat Tom Holland Peter Parker uitstekend heeft gespeeld. Nou ja, eigenlijk kan ik dat ook niet zeggen, omdat ik de strips nog nooit heb gelezen. Hoewel ik niet alle films heb gezien van alle Spidermans (of is het Spider-man?), denk ik toch dat deze mijn favoriet is. Het is gewoon leuk! Het was alleen wel stom dat Blitzkrieg Bop van The Ramones zo vaak te horen was, omdat het daarna een hele tijd in mijn hoofd zat. 

Hairspray
4/5 Een aantal klasgenoten hadden mij aangeraden om Hairspray te kijken, dus deed ik dat. En ik vond het niet echt geweldig. Ik wil het geen laag cijfer geven, omdat het dan lijkt alsof ik rascistisch ben, terwijl dat niet zo is, maar ik vond dit gewoon een beetje een saaie film. 

Crimson Peak 
4/5 Een vriendin is heel erg fan van deze film, dus besloot ik dat het eindelijk tijd was om het te kijken. Ook hier vond ik het niet echt bijzonder. Het was ontzettend voorspelbaar (echt, super, super voorspelbaar) en eng was het ook niet. Toch raad ik je deze film aan. Het is namelijk een film die je ooit in je leven gezien moet hebben.

Welke boeken heb jij deze maand gelezen?

Reacties

  1. Wow, 23 boeken! Ik was al trots op mezelf dat ik afgelopen maand 10 boeken las haha..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, ik denk dat het vooral komt doordat ik ongeveer een hele maand thuis zat... Maar normaal lees ik nooit zo veel, dit is de eerste keer. ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts