Recensie: Quidditch Through the Ages


6398824
Titel: Quidditch Through the Ages
Auteur: Kennilworthy Wisp, J.K. Rowling
Serie: Hogwarts Library
Genre: Fantasy, Young Adult
Verschenen: 1 juni 2001
Pagina's: 105
Uitgever: Bloomsbury
Nederlandse titel: Zwerkbal door de Eeuwen Heen
Bindwijze: Paperback
Prijs: 11,95
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

If you have ever asked yourself where the Golden Snitch came from, how the Bludgers came into existence or why the Wigtown Wanderers have pictures of meat cleavers on their robes, you need Quidditch Through the Ages. This edition is a copy of the volume in Hogwarts School Library, where it is consulted by young Quidditch fans on an almost daily basis.

Een van de boeken die ik kreeg voor Sinterklaas (ja, ik vier het nog steeds, en ja, het was al een tijd geleden en ja, ik heb dit boek in januari gelezen) was Quidditch Through the Ages en aangezien dit het enige boek van de Hogwarts Library was die ik nog niet had gelezen en ik in een zware leesdip zat (ik keek alleen nog maar films en tv-series), besloot ik het te lezen.

Net zoals Fantastic Beasts and Where to Find Them is Quidditch Through the Ages een van de lesboeken van Hogwarts (of Zweinstein, als je alleen de Nederlandse namen kent). Dit boek gaat vooral over - zoals je al kunt zien door de titel - de geschiedenis van Quidditch (oftewel Zwerkbal). Het is opgedeeld in verschillende delen, zoals het ontstaan van de sport, de regels, Britse teams en nog veel meer andere dingen. Ook zitten er een aantal illustraties in.

Omdat het maar 105 pagina's heeft, had ik het zo uit, maar ben ik wel heel veel slimmer geworden als het op Quiddtich komt (al moet ik eerlijk zijn dat ik de helft op dit moment weer ben vergeten). Uiteraard was het interessant (het is tenslotte Harry Potter), dus heb ik ervan genoten, en aangezien de laatste keer dat ik Harry Potter heb gelezen in 2014 was, was ik vergeten hoe de schrijfstijl van J.K. Rowling was (als ik Fantastic Beasts and Where to Find Them niet meetel), dus was dat een aangename verassing (omdat ze altijd krantenbericht gebruikt en ik dat was vergeten).

Verder heb ik niet zo veel om op dit boek aan te merken. Het is wel jammer dat dit boek zo dus is, want ik zou wel meer willen lezen over deze sport, maar ja, het bestaat tenslotte helaas niet, dus waar zou J.K. Rowling nog meer over moeten hebben geschreven? Geen. Idee.

Ik raad je aan om dit boek te lezen als je fan bent van Harry Potter, of als je gewoon meer wilt weten over Quidditch. En als je van plan bent om dit boek te kopen (eigenlijk ook als je van plan bent om het te gaan lezen) raad ik je aan om de nieuwste editie te kopen (de Britse versie daarvan is de lichtblauwe met een tovenaar op een bezem), omdat die veel meer illustraties heeft dan deze editie. Of er meer informatie in staat weet ik niet, omdat ik die editie nog niet heb gelezen (of in bezit heb). Nu moet ik nog The Tales of Beedle the Bard en Fantastic Beasts and Where to Find Them (de nieuwe versie daarvan, met meer informatie) herlezen, en misschien ook nog dit boek. En alle andere boeken van J.K. Rowling die ik nog moet lezen. Urgh, waarom zijn het er toch zo veel?!

Heb jij Quidditch Through the Ages gelezen?

Reacties

Populaire posts