Recensie: Home Alone (Home Alone #1)

Afbeeldingsresultaat voor home alone poster
Titel: Home Alone
Regisseur: Chris Columbus
Serie: Home Alone #1
Acteurs: Macaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel Stern
Genre: Comedy, Family
Verschenen: 21 december 1990
Duur: 103 minuten
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

It is Christmas time and the McCallister family is preparing for a vacation in Paris, France. But the youngest in the family named Kevin got into a scuffle with his older brother Buzz and was sent to his room which is on the third floor of his house. Then, the next morning, while the rest of the family was in a rush to make it to the airport on time, they completely forgot about Kevin who now has the house all to himself. Being home alone was fun for Kevin, having a pizza all to himself, jumping on his parents' bed, and making a mess. Then, Kevin discovers about two burglars, Harry and Marv, about to rob his house on Christmas Eve. Kevin acts quickly by wiring his own house with makeshift booby traps to stop the burglars and to bring them to justice. (IMDb.com)

Ik weet heel goed dat het geen Kerst meer is, dus eigenlijk is het niet echt logisch dat ik deze recensie nu pas plaats, maar goed, ik kan het niet nĆ³g langer uitstellen, dus hier is het dan.

Home Alone gaat over het jongetje Kevin, die thuis per ongeluk achtergelaten wordt door zijn familie als zij op kerstvakantie gaan en dan ontdekt dat er twee dieven het op zijn huis hebben gemunt. Toevallig is Kevin een heel slimme jongen en probeert hij alles eraan te doen zodat de dieven niets zullen stelen.

Omdat deze film Ć©lke Kerst te zien is op tv, is de kans waarschijnlijk klein dat je deze film nog niet hebt gezien. Zelf heb ik deze film tig keer gezien (serieus, misschien heb ik het nog wel vaker gezien dan Harry Potter and the Philosopher's Stone) en elke keer dat die weer langskomt wil ik het niet zien, maar dan kijk ik toch en kan ik er weer om lachen.

Het verhaal is geniaal en gemaakt om een familiefilm te zijn. Hoewel de humor niet echt super goed is (er worden geen goede grappen gemaakt, omdat het vooral draait om het lachen om mensen die falen), blijft het toch leuk om te zien en wat de booby traps zijn van Kevin.

Hoewel het verhaal hier en daar wat mist, raad ik je aan om het toch te kijken als je het nog nooit hebt gezien, omdat het een klassieker is en je het echt ooit gezien mĆ³Ć©t hebben. Daarom blijft het een leuke film om samen met de familie te kijken tijdens Kerst.

Heb jij Home Alone gezien?

Reacties

Populaire posts