Recensie: February (Conspiracy 365 #2)


7066724
Titel: February
Auteur: Gabrielle Lord
Serie: Conspiracy 365 #2
Genre: Mystery, Adventure, Young Adult
Verschenen: 1 februari 2010
Pagina's: 183
Uitgever: Hodder Children's Books
Nederlandse titel: Februari
Bindwijze: Paperback
Prijs: 4,99 (e-book)
Cijfer: 6,0 of 3/5 sterren

On New Year's Eve, Callum Ormond is chased down the street by a crazed man with a deadly warning: They killed your father. They'll kill you. You must survive the next 365 days!

Now he's on the run. The people who killed his father want him dead, and the police are chasing him for a crime he didn't commit. A month has gone by and he's still no nearer to solving the Ormond Riddle, the family secret that has turned his life into a nightmare. Can he trust the mysterious Winter Frey, or will she lead him further into danger?

He has 334 days. The clock is ticking...


January, het eerste boek van de Conspiracy 365-serie was mij erg slecht bevallen. Hoewel het eindigde op een cliffhanger, heb ik nooit een drang gekregen om verder te gaan met deze serie, maar omdat ik February al had en ik mijn nog-te-lezen-lijst wilde verminderen, begon ik dit 183-pagina's tellende vervolg te lezen.

Gabrielle Lords schrijfstijl spreekt mij niet aan. Het is erg oppervlakkig, net zoals de personages. Soms heb ik gewoon het gevoel dat Gabrielle een spannende serie wilde schrijven, maar zich niet realiseerde dat personages ook een belangrijk deel van het verhaal zijn en niet alleen wat ze meemaken.

Wat Callum meemaakt is ongelooflijk ongeloofwaardig. Hij wil graag de Ormond Riddle oplossen en geheel toevallig ontmoet hij de juiste mensen (en degenen die ook dit raadsel willen oplossen). Het meest vreselijke is de blog die Callum start. Als je gezocht wordt, zet je toch geen blog op om mensen over te halen die aan jouw kant staan? Ik zou gewoon 'verdwijnen' en niet zeggen: 'Ik ben onschuldig, jullie moeten mij echt geloven.' Dat zie ik juist als schuldig. Maar goed, ik ben geen Callum en ook niet op de vlucht, dus doe maar wat je wilt, jongen.

En dat somt eigenlijk op waarom ik dit boek vreselijk vind. Mijn mening is precies hetzelfde als die van het eerste boek, dus meer kan ik niet zeggen. Misschien had ik Conspiracy 365 wel leuk gevonden als ik wat jonger was geweest, al durf ik daar niet zo zeker van te zijn.

Houd je van weinig karakterontwikkeling, ongeloofwaardige avonturen en cliffhangers? Dan is deze serie iets voor jou. Veel succes met lezen, want het bestaat uit zeventien boeken, waarvan de laatste drie een spin-off serie zijn.

Heb jij February gelezen?

Reacties

Populaire posts