Recensie: Laat Me Sterren Zien

Genre: Romance, Science-Fiction, New Adult
Verschenen: Oktober 2016
Pagina's: 295
Uitgever: Dutch Venture Publishing
Prijs: 17,95
Cijfer: 6,0 of 3/5 sterren

Tori is vastbesloten om een nieuw leven te beginnen, ver weg van haar bemoeizuchtige ouders. En wat is er dan handiger dan verhuizen naar een plek miljarden kilometers verderop? Ze heeft haar hele leven als rijke ambassadeursdochter op de planeet Mars gewoond, maar de stageplaats die ze accepteert bevindt zich op een ruimtestation vlakbij Saturnus. Ideaal dus!

Waar Tori echter geen rekening mee heeft gehouden, is dat een nieuw leven beginnen zonder met de geesten van het verleden af te rekenen niet zo gemakkelijk is. Na een vreselijke ervaring met een jongen die geen ‘nee’ wilde horen, is ze nog steeds bang voor mannen die al te veel belangstelling voor haar hebben. En laat Alen Novak, het sexy hoofd van de beveiligingsdienst, nou net interesse in haar tonen... ook al is hij net zo arrogant als aantrekkelijk. De ideale schoonzoon is hij in elk geval niet, dankzij zijn duistere verleden.

Zal Tori erin slagen om haar hart weer voor iemand open te stellen die het echt verdient?

Het nieuwste boek dat wordt uitgegeven door Dutch Venture Publishing is Laat Me Sterren Zien van Lizzie van den Ham, een romantische science-fiction verhaal. Aangezien ik lid ben van het DVP-street team, mocht ik dit boek eerder lezen en recenseren. Bedankt!

Ik heb eerder Verliefd en Verloren gelezen, die wel okƩ was, maar ik had geen idee wat ik nou zou gaan vinden van een romantische science-fiction. Iets als Eenzaam en Extreem Ver Weg, denk ik. En ja, dat was zo. Laat Me Sterren Zien leek er heel erg op, realiseer ik me nu.

Lizzie heeft een fijne schrijfstijl, waar ik gewoon doorheen vloog. Maar het verhaal? Laat ik gewoon zeggen dat ik niet zo'n fan ben van verhalen die alleen maar over romantiek gaan en verhalen met bad boys, die gevaarlijk en spannend zijn, enzovoorts, enzovoorts.

De wereld, integendeel, was wel heel erg interessant. Tori woont namelijk in de ruimte, op een ruimtestation en ik kon er niets aan doen dan mij de hele tijd zitten af te vragen waarom ze nou in de ruimte zaten en niet op aarde. EĆ©n ding wat niet klopte aan deze wereld was dat het in de toekomst afspeelt, maar dat de personages naar muziek luisteren en boeken lezen die wĆ­j, in deze tijd ook luisteren en lezen. Ik zou verwachten dat er in de tussentijd wel nieuwe muziek en boeken zouden zijn verschenen, maar nee.

Het drama naast de romantiek was ook erg ongeloofwaardig. Alles werd erg gemakkelijk opgelost en Tori had steeds het geluk dat ze bepaalde mensen ontmoette die iets hadden gezien of dat zij toevallig een belangrijk moment zag. Urgh. O, en voor Tori's PTSS geldt precies hetzelfde.

Om deze redenen heb ik dit boek helaas niet meer dan drie sterren kunnen geven. Dat weerhoudt mij het niet van om dit boek niet aan te raden. Ben je fan van romantiek, bazen van beveiligingsdiensten en ruimtestations? Dan zit je hier bij het goede adres. Wil je iets wat meer bedoeld is voor wat jongere lezers, dan raad ik Eenzaam en Extreem Ver Weg aan.

Heb jij Laat Me Sterren Zien gelezen?