Recensie: Vampier Dagboek

17408233
Titel: Vampier Dagboek
Auteur: Graaf Dracula, Viv Croot
Genre: Vampires, Humor
Verschenen: 30 juni 2011
Pagina's: 160
Uitgever: Librero
Originele titel: The Original Vampire Diaries
Bindwijze: Hardcover
Prijs: 6,99
Cijfer: 6,0 of 3/5 sterren

Dit dagboek, geschreven door graaf Vlad Dracula zelf, is een distillaat van wat was en wat nog zal komen. Graaf Dracula heeft toestemming voor publicatie verleend als reactie op de huidige media-aandacht voor al wat vampirisch en ondood is; die triviale lectuur is als een zwakke motvlinder die in de penumbra van Vlads zwarte ster fladdert. Als je iets wilt lezen waar je echt je tanden in kunt zetten, heb je nu het ideale boek in je handen.

Toen ik een keer Boekenvoordeel bezocht en ik dit boek voor vijftig cent zag liggen kon ik niets anders doen dan het te kopen. Dat was minstens een jaar geleden. En een paar dagen geleden besloot ik het te gaan lezen.

Vampier Dagboek volgt een jaar lang het leven van Graaf Dracula, die door hem geschreven is - het is immers een dagboek. Naast de tekst staan er ook een heleboel plaatjes en foto's in het boek. 

In het begin boeide de tekst mij nog, maar hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe meer ik steeds van hetzelfde kreeg, wat uiteindelijk ervoor zorgde dat de tekst mij niet meer boeide. De plaatjes zorgden ervoor dat ik mijn aandacht toch bij het boek kon houden en dat was fijn. 

Er was niet echt een verhaallijn: geen spannende avonturen, maar gewoon een kijkje is Dracula's leven en hoe hij Bram Stoker haatte. 

Daarom kan ik dit boek ook niet hoger dan drie sterren geven. Het was leuk, maar ook niet super geweldig. 

De cover is in ieder geval wel heel mooi, dus een leuke aanwinst voor je boekenkast. 

Ik raad dit boek niet per se aan, maar als je het ooit ergens ziet liggen, het niet al te duur is en het je aandacht trekt, dan zeg ik: koop het!

Heb jij Vampier Dagboek gelezen?

Reacties

Populaire posts