Recensie: Sherlock Chronicles

20662423
Titel: Sherlock Chronicles
Auteur: Steve Tribe
Genre: Nonfiction
Verschenen: 6 november 2014
Pagina's: 320
Uitgever: BBC Books
Bindwijze: Hardcover
Prijs: 29,99
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

A visually stunning and comprehensive guide to the hit BBC series, Sherlock: Chronicles tells the full story of the show as you've never seen it before.

Packed with exclusive unseen material, including all-new interviews with the cast and crew, this is Sherlock from the ground up: from story and script development to casting, sets, costumes, props, music and more. Each episode of the spectacular three series is remembered by those who made it, from the show's dazzling debut in A Study in Pink to this year's breathtaking finale, His Last Vow.

Featuring over 500 images of concept artwork, photographs, costume and set designs, and more, Chronicles is the ultimate celebration for Sherlock fans everywhere.



In mijn vakantie in Ierland (en Londen) bezocht ik, aangezien ik een rondreis door het hele eiland maakte, uiteraard Belfast, de hoofdstad van Noord-Ierland. Omdat ik mij in het stadscentrum bevond en daar meestal winkelcentra zitten, was het ook niet anders dat ik mij in een van de centra bevond.

Als een boekverzamelaar heb ik om de een of andere wijze de gave ontwikkeld om boekhandels te spotten, dus toen ik toevallig omhoog keek en heel erg groot BARGAIN BOOKS zag staan, begon mijn hart onmiddellijk te kloppen van blijdschap. Want BOEKEN!

En zo bevond ik mij in een afgeprijsde boekhandel (heel erg te vergelijken met Boekenvoordeel) waar ik dit boek zag liggen: Sherlock Chronicles.

Ik ben een grote fan van Sherlock en het is een van de weinige tv-series waar ik helemaal bij ben (de andere is Shadowhunters, waar ik in tegenstelling tot déze tv-serie géén fan van ben), dus toen ik dit boek zag viel ik haast flauw van schrik, want in plaats van 25 pond kostte het maar vier pond. VIER. Natuurlijk kon ik het niet laten liggen.

Het begin van elk hoofdstuk

Sherlock Chronicles geeft je een kijkje achter de schermen van Sherlock, wat ontzettend interessant is. Zo wordt er verteld hoe Steven Moffat en Mark Gatiss op het idee van deze serie zijn gekomen, net zoals de casting en zijn er heel erg veel foto's en stukjes script van de eerste drie seizoenen (de kerst-special staat er niet in, omdat het boek eerder is uitgegeven dan de special is uitgekomen).

Deleted Scenes

Het papier is van goede kwaliteit, net zoals de foto's, en de informatie is ook erg nuttig. Zo kom je niet alleen heel veel te weten over Sherlock, maar ook over de eerdere Sherlock Holmes-films en boeken.

Lijkt het niet alsof Sherlock een Lightsaber vast heeft?

Dit boek is een aanrader en een must-have voor Sherlock-fans. Het is weliswaar duur (dertig euro!), maar het is het wel waard. En heb je Sherlock nog niet gezien? Kijken!

Heb jij Sherlock Chronicles gelezen?

Reacties

Populaire posts