Recensie: Nanny McPhee and the Big Bang (Nanny McPhee #2)

Titel: Nanny McPhee and the Big Bang
Regisseur: Susanna White
Serie: Nanny McPhee #2
Gebaseerd op: Nurse Mathilda van Christianna Brand
Acteurs: Emma Thompson, Maggie Gyllenhaal, Ralph Fiennes
Genre: Comedy, Family, Fantasy
Verschenen: 25 maart 2010
Duur: 109 minuten
Cijfer: 7,5 of 4/5 sterren

Nanny McPhee arrives to help a harried young mother who is trying to run the family farm while her husband is away at war, though she uses her magic to teach the woman's children and their two spoiled cousins five new lessons. (IMDb.com)

Er zijn een aantal acteurs die ik heb zien opgroeien door middel van films. Voorbeelden zijn Josh Hutcherson (Peeta van The Hunger Games), Dakota Fanning (Jane in Twilight) en Asa Butterfield (Jacob in Miss Peregrine's Home for Peculiar Children). Neem Asa. Hij speelt in Hugo, The Boy in the Striped Pajamas, Ender's Game, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children én Nanny McPhee and the Big Bang (en heel veel andere films, natuurlijk). Josh en Asa zijn degenen die ik het vaakst heb gezien (bij Josh staat de teller al op tien), naast de cast van de Harry Potter-films. O ja, voeg Emma Watson ook maar toe aan de lijst.

Daarom was ik aan de ene kant blij om weer een film toe te kunnen voegen aan mijn lijstje met films met Asa Butterfield erin (al had ik van deze film eerder al een stukje gezien), toen mijn zusje deze film wilde kijken.

Nanny McPhee was een ontzettend leuke film (daar komt ooit hopelijk nog een recensie van), dus was ik erg enthousiast om deze te (her)kijken.

Neem mij niet kwalijk, deze film is echt heel leuk, maar toch vond ik het minder goed dan de eerste. Waarschijnlijk komt het doordat in film één alles nieuw is en niemand Nanny en haar magie kent, wat wel het geval is in deze film.

De humor is hetzelfde gebleven. Misschien een beetje meer grappen, maar nog steeds even grappig. Of misschien minder, omdat we de humor al gewend zijn.

Het was in ieder geval erg leuk om een aantal mensen van de Harry Potter-cast weer te zien. Maggie Smith (Minerva McGonagall), bijvoorbeeld, of Emma Thompson (Sybil Trelawney), Ralph Fiennes (Voldemort), Rhys Ifans (Xenofilius Lovegood)...

Al met al is Nanny McPhee and the Big Bang een heuse aanrader en een gezellige familiefilm, geschikt voor wat jongere kinderen (al schrikken ze misschien eerst van Nanny). En zelfs al heb je geen familie met kleine kinderen, dan blijft deze film nog steeds eentje die je ooit gezien moet hebben.

Heb jij Nanny McPhee and the Big Bang gezien?

Reacties

Populaire posts