Recensie: The Hollow Boy (Lockwood & Co. #3)

25613431
Titel: The Hollow Boy
Auteur: Jonathan Stroud
Serie: Lockwood & Co. #3
Genre: Fantasy, Horror, Young Adult
Verschenen: 24 september 2015
Pagina's: 464
Uitgever: Corgi
Nederlandse titel: De Jongen met Lege Ogen
Bindwijze: Paperback
Prijs: £7,99
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

Phantoms in your attic? Spectres by your bed? Never fear - Lockwood & Co. are here!

A terrible new outbreak of ghosts is causing chaos across London. With the authorities baffled, psychic investigators Lockwood, Lucy and George see a fresh chance for fame and glory.

But countless horrors await them: bloody footprints on a spiral stair, murderous ambushes in the night - and, waiting at the centre of the outbreak, the most fearful apparition of them all.


Voordat ik naar Engeland ging maakte ik een lijstje met dingen die ik wilde kopen en één daarvan was The Hollow Boy van Jonathan Stroud. Nadat ik het had gekocht kon ik niets anders doen dan eraan te beginnen en aan de ene kant ben ik super blij, maar aan de andere kant wens ik dat ik nooit begonnen was aan dit boek.

Net zoals bij de eerste twee delen, werd ik onmiddellijk het verhaal in getrokken en kon ik niets anders doen dan van de wereld houden. Geesten zijn zoals bekend niet origineel, maar de geesten van Jonathan Stroud zijn dat op de een of andere manier wél.

Om weer over Lockwood, Lucy en George te kunnen lezen was geweldig (vooral Lockwood <3) en in dit boek werden er (ook geweldig) een aantal geheimen onthuld over de personages. Fantastisch, toch?

En dan nu de reden waarom ik spijt heb dat ik dit boek heb gelezen: omdat ik nu moet wachten tot deel vier, The Creeping Shadow, uitkomt en ik echt niet meer kan wachten. Serieus, Jonathans cliffhangers zijn afschuwelijk. Ik heb The Creeping Shadow NU nodig! Waarom kon ik niet iets langer wachten totdat ik deel drie las?

The Hollow Boy was een spectaculair deel, en zeker geen tussenboek, en daarom een aanrader. In principe is deze hele serie geweldig en moet het daarom gelezen worden. Dit is een aanrader voor: mensen die fan zijn van Londen, mensen die van een beetje horror/geesten houden, fans van Rick Riordan en boeken lezen die door hem zijn geblurbt en fans van Jonathan Stroud natuurlijk. En de rest eigenlijk ook, dus gewoon iedereen.

Ik ben bedroefd dat deze serie waarschijnlijk alleen maar uit vier boeken gaat bestaan, maar deel vier heeft in ieder geval 560 pagina's, dus dat compenseert de boel weer (en dan hoef ik ook niet weer een jaar te wachten op het volgende deel!).

Heb jij The Hollow Boy gelezen?

Reacties

Populaire posts