Recensie: Zwarte Veren (De Anderen #2)

25090743
Titel: Zwarte Veren
Auteur: Anne Bishop
Serie: De Anderen #2
Genre: Urban Fantasy, Paranormal
Verschenen: 19 mei 2015
Pagina's: 428
Uitgever: De Fontein
Originele titel: Murder of Crows
Bindwijze: Paperback
Prijs: 14,99
Cijfer: 8,5 of 5/5 sterren

Welkom in het Stadspark van de Anderen - waar de menselijke wet niet geldt...

Meg is 24 en voor het eerst van haar leven is ze vrij om haar eigen keuzes te maken. Nu ze gesetteld is in het Stadspark van de Anderen staat ze voor een nieuwe uitdaging: een eigen leven opbouwen met haar nieuwe buren. Voor zowel Meg als de Anderen is dat zoeken naar een evenwicht, want Meg is iets anders - maar geen Ander.
Dan wordt de fragiele rust vertoord als een illegale drug opduikt die zowel mensen als Anderen tot een nietsontziende razernij aanzet, waarbij aan beide kanten slachtoffers vallen. Opnieuw staan de verhoudingen tussen beide kampen op scherp. Als Meg begint te dromen over bloed en zwarte veren in de sneeuw, is het aan Simon Wolfgard, leider van het Stadspark van Lakeside en Megs buurman, om uit te zoeken of het om een herinnering of een profetie gaat...

Een van de boeken die ik kocht bij het Boekenfestijn in Uden was Zwarte Veren, het vervolg op Rode Letters. Sinds ik ontzettend heb genoten van boek één, was ik erg blij toen ik deel twee voor negen euro zag liggen. Daarom kon ik ook niets anders doen dan onmiddelijk te beginnen aan dit boek toen ik thuis kwam. Binnen één dag had ik het uit.

Ik kan met gemak zeggen dat De Anderen een van mijn favoriete series is. Ik houd van de wereld, de personages, het verhaal... Kortom: een favoriet.

Ondanks dat Rode Letters veel dikker ik dan Zwarte Veren, zit het verhaal toch uitstekend in elkaar. Het einde was misschien ietsjes gehaast, als er gekeken wordt naar wat er gebeurd in de rest van het verhaal, maar erg vond ik het in ieder geval niet.

Veel vervolgen op het eerste boek (voornamelijk bij trilogieën) zijn tussenboeken: boeken die zich opbouwen tot de climax, dat in het laatste boek gebeurd. Dit is bij deze serie niet zo. Ieder boek heeft zijn eigen verhaal, met zijn eigen climax, die samen langzaam toelopen naar het grote 'eindgevecht'. Helaas zullen we daar een jaar op moeten wachten, want boek vijf komt pas volgend jaar in maart in het Engels uit.

De wereld van de Anderen wordt verder uitgelegd, net zoals de cassandra sangue. Ook is er karakterontwikkeling aanwezig, voornamelijk bij Meg en Simon.

Het einde zorgde ervoor dat ik zin heb om naar de boekhandel te gaan, Zilveren Zicht te kopen en het te lezen. Het enige stomme is dat ik dan een jaar zou moeten wachten om Grijze Ogen, het vierde boek, te lezen. Urgh. En ik wil ook nog zeggen dat ik de covers per boek steeds lelijker worden. En dan heb ik het voornamelijk over de cover van het vijfde boek, Etched in Bone.

De Anderen is een serie die ik aan iedereen aanraad om te lezen. Hoewel het iets helemaal anders is dan de gewoonlijke Fantasy boeken (en de Young Adult Urban Fantasy boeken), is dit een geweldige serie om in het genre Urban Fantasy (voor volwassenen) te komen. Wel raad ik aan om deze serie niet te gaan lezen als je niet zo tegen gruwelijkheid kan. O, en Zwarte Veren is meer volwassen dan Rode Letters. De leeftijdsgrens van boek twee is net iets hoger dan boek één.

Heb jij Zwarte Veren gelezen?

Reacties

Populaire posts