Series die ik helemaal verkeerd heb gelezen

Ik wenste dat ik dit nooit zou hoeven te bekennen, maar het is de waarheid, dus dan moet het dan maar: sommige series heb ik helemaal verkeerd gelezen. Daarmee bedoel ik dat ik de boeken niet in de juiste volgorde heb gelezen. En dat is vreselijk. Ik weet het. Dus hier is een lijstje met series waarvan ik de volgorde helemaal heb verprutst.

6935607Percy Jackson van Rick Riordan

Dit is denk ik de ergste van allemaal. Zoals iedereen misschien wel weet bestaat deze serie uit vijf boeken. En met welk boek begon ik deze serie? De vijfde. Je hoort het goed: de vijfde. Ik begon met het laatste boek van deze serie! Eigenlijk kwam het door de bibliothecaris en mijn school en de uitgever en ikzelf, want op dat moment was De Laatste Olympiër het enige leesboek in de bieb dat over de Griekse oudheid ging.
Daarna las ik boek één, twee en drie. En toen kwamen de eerste drie boeken van De Helden van Olympus en dáárna pas boek vier van Percy Jackson. Jep. Ik heb het helemaal verprutst.

8634475Gone van Michael Grant

Het is eigenlijk best raar dat ik de meeste van mijn favoriete series helemaal verkeerd heb gelezen. Deze serie las ik opzettelijk verkeerd. Dat klinkt raar, maar het ging zo: ik had boek één tot en met vier gelezen en had nog maar deel vijf en zes te gaan. Toen ging ik naar de bieb en in plaats van deel vijf zag ik deel zes liggen. Omdat ik geen zin had om nog te wachten op het vijfde deel, leend ik deel zes, Licht. En zo las ik eerst deel zes voordat ik deel vijf las.
20560267
De Glazen Troon van Sarah J. Maas

Bij deze serie was ik helemaal niet van plan om het verkeerd te lezen. In mijn blogpost over Sarah J. Maas heb ik het allemaal al uitgelegd, maar om het kort te houden: ik leende boek één tot en met drie bij de bieb, was ontzettend enthousiast, begon aan Throne of Glass en kwam, toen ik het uit had, achter dat het boek twee, Crown of Midnight, was met de cover van boek één. Urgh. De rest heb ik wel in de juiste volgorde gelezen.

De Iron Fey van Julie Kagawa
14739801
Deze serie is op dezelfde manier verkeerd gelezen als bij Gone. Ik had deel één en twee gelezen, moest wachten op deel drie, had geen zin om te wachten en las deel vier. Een hele tijd later las ik deel drie pas. Dus ook hier werd het einde al een beetje verpest door mezelf.
10399441
Heartbeat van Maggie Stiefvater

Het probleem met deze serie was dat het niet opzettelijk was. In principe las ik de flapteksten van het eerste en tweede boek, maar zag ik nergens iets wat erop wees dat de boeken in een bepaalde volgorde moesten worden gelezen. Ik nam een gok. En helaas was dat de verkeerde. Dus ja, bij deze serie heb ik eerst boek twee gelezen en daarna pas het eerste.
15764672
De
Mara Dyer-trilogie van Michelle Hodkin

Dit is een serie van drie boeken waar ik alleen maar één deel van heb gelezen. En dat is deel twee, De Obscure Waarheid van Mara Dyer. Daarna leende ik deel één bij de bieb, maar omdat ik vlak daarvoor het tweede deel had gelezen had ik geen zin meer in De Duistere Kant van Mara Dyer. Omdat het derde boek nooit is vertaald in het Nederlands heb ik die uiteraard ook niet gelezen (aangezien ik deze boeken allemaal bij de bieb had geleend).

Welke series heb jij verkeerd gelezen?

Reacties

Populaire posts