Boekhandels: Ocelot (Berlijn)

Toen ik in Berlijn was bezocht ik Ocelot, een boekhandel die ik jullie allemaal van harte aanraad.

Voordat ik naar Berlijn ging vroeg mijn vader of er boekhandels waren waar ik graag heen zou willen gaan. Natuurlijk waren die er! Ik googelde er een paar op en boem! Op naar Berlijn!

Wat ik allemaal in Berlijn heb gedaan kun je hier lezen. En nu wat informatie over Ocelot, en waarom jullie er een bezoekje aan zouden moeten brengen als jullie ooit in Berlijn zouden zijn. O, en let er wel op dat Ocelot niet in het centrum zit. Het zit meer in een van de noordelijke buitenwijken.

Ocelot is deels boekhandel, deels bibliotheek. Omdat ik niet zo veel tijd had (en ook geen lid was van de bieb) ben ik alleen in het boekhandel-gedeelte geweest.



Ocelot is erg ruim en helder, zoals je op de foto hieronder kunt zien. Heel erg veel boeken hebben ze niet, maar de sfeer is wel erg fijn, dus je kunt alsnog een lange tijd in deze boekhandel doorbrengen.


Er zijn veel bijzondere (kunstachtige) boeken te vinden, maar ook de nieuwste zijn er verkrijgbaar. Let op: wel alleen in het Duits.


In het midden van de boekhandel staat een soort lange tafel/boekenkast/bank waar de Engelse boeken zijn te vinden. Dit zijn vooral literaire werken en gedichten. Daarnaast staat een bak met afgeprijsde boeken. Deze zijn Duits. En hiernaast beginnen de kinderboeken.

Fantasy, met in het midden, onder, alle George R.R. Martin-boeken.
Naast het feit dat Ocelot niet zo veel boeken heeft (en de boeken die ze hebben zijn voornamelijk Duits) is de Young Adult-afdeling ook niet zo groot. De Engelse YA's beslaan maar één plank en er zijn vooral veel dubbele. Een andere plank bestaat uit Harry Potter-boeken. En een halve kast bestaat uit Duitse YA's (vertaald en origineel Duits). Maar ook die kast bevat veel dubbele boeken.

Dat Ocelot niet zo veel boeken heeft is vast wel duidelijk, maar ik raad deze boekhandel toch aan. Er heerst een fijne sfeer in de boekhandel en als je even geen zin hebt om bij de boeken te kijken kun je ook een kopje koffie in de winkel drinken.

Soms gaan boekhandels niet om het aantal boeken, maar om het genot om in een boekhandel te zijn. O, en daarnaast is er ook voldoende zitplek voor degenen die even willen rusten.

Ben jij ooit in Ocelot geweest?

Reacties

Populaire posts