Boeken die in 2017 uitkomen en ik daarvoor wel wil tijdreizen

Tijdreizen lijkt mij doodeng. Stel dat ik iets verkeerds doe en dan niet meer terug kan? Brr! Ik moet er al niet aan denken. Voor deze boeken zou ik wél zo'n reisje willen maken. Puur om ze nu te kunnen lezen en dan te gaan huilen omdat ik ze uit heb.

Fall Boys & Dizzy in Paradise van Jandy Nelson

Ik ben een ontzettend grote fan van Ik Geef Je de Zon, dus Jandy's nieuwe boek moet ik verslinden. MOET. MOET. MOET. Helaas komt het pas uit in 2017. En als het eindelijk ter wereld is gekomen moet ik ook nog wachten op de Nederlandse uitgave, want anders past het niet bij mijn andere boekjes van Jandy Nelson.

Freshers van Tom Ellen en Lucy Ivison

Ik ben misschien niet zo'n een grote fan van Lobsters, maar het eerste hoofdstuk van dit boek (die in My N°1 Wishlist zat) sprak mij heel erg aan. Door mijn eigen stomme kop las ik de datum dat het uitgegeven zou worden verkeerd en dacht ik dat het in september 2016 zou uitkomen. Nee mensen, het is 2017. Precies één jaar later. ÉÉN JAAR LATER. En ik verheugde me er al zo op... Ik heb nu zin om in een hoekje weg te kruipen en keihard te gaan huilen, want EEN HEEL JAAR WACHTEN KAN IK NIET!

ACOTAR #3 van Sarah J. Maas

Ik heb Hof van Mist en Woede nog niet gelezen, maar ik weet dat als ik dat boek uit heb, ik het derde deel onmiddelijk wil hebben. Dat had ik namelijk toen ik Hof van Doorns en Rozen uit had en zo dom was om naar Tumblr te gaan en door fan-pagina's van ACOTAR te scrollen. Echt, domste beslissing ooit.
Iedereen die nog nooit Tumblr heeft geopend: houden zo!

The Dark Prophecy van Rick Riordan

Oké, ik heb The Hidden Oracle nog niet gelezen (ik ga het boek zo snel mogelijk bestellen, ik zweer het), maar ik weet nu al (als Rick Riordan-fan) dat ik boek twee wil lezen nadat ik het boek één heb gelezen. Zo'n trouwe fan ben ik. Dank u.

Shade Darby van Michael Grant

Toen ik dit boek toevallig voorbij zag komen op Goodreads fangirlde ik zo hard als ik maar kon. Want een deel zeven in de Gone-serie?! Ongelooflijk! Sindsdien hoop ik altijd op meer informatie over dit boek, maar voorlopig word ik niet zo heel veel wijzer behalve dat het tien jaar na Licht afspeelt, het zesde boek in deze geweldige serie.

Het slasher-boek van Stephanie Perkins

Ik mag dan nog niet alle Stephanie Perkins-boeken hebben gelezen, maar ik ben fan! Anna en Lola waren geweldig, dus waarom zou ik dit boek niet willen lezen? Daarnaast is het ook een soort boek dat ik nog nooit heb gelezen, dus ik ben super benieuwd!

Simon #2 van Becky Albertalli

Simon veroverde mijn hart in Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld (Serieus, waarom moet die titel zo lang zijn?!), dus ik ben benieuwd hoe Becky over Abby gaat schrijven. Hopelijk krijgt dit boek in het Nederlands een net zo lange titel als Simon. Dan passen ze bij elkaar. ;)

Catwoman van Sarah J. Maas

Dat ik geen D.C. Comics-fan ben is misschien wel duidelijk (Ik kijk alleen Marvel-films). Maar ik ben wel een fan van Sarah J. Maas! Hmm... Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Ja. Dat is zo. Als Sarah dit boek niet zou hebben geschreven zou ik het ook niet lezen, maar dat ga ik nu toch lekker wel doen!

Wonder Woman van Leigh Bardugo

Dit boek heeft bij mij eigenlijk hetzelfde probleem als bij Catwoman. Ik zou normaal gesproken dit boek niet lezen als Leigh Bardugo het niet had geschreven. Een D.C.-fan word ik (denk ik) niet, maar misschien word ik er minder hatelijk over?

25054848

Carve the Mark van Veronica Roth

Ik ben niet zo'n fan van Divergent (sorry, Divergent-fans), maar ik ben toch erg benieuwd naar Veronica's nieuwe boek. Carve the Mark. Het klinkt spannend, leuk én het heeft een coole cover, dus ja, ik ga het lezen. (En het werd ook vergeleken met Star Wars, dus dat is al een hele pluspunt. Daarnaast is dit ook een duologie, wat ook een pluspunt is, want er zijn nog niet zo heel veel duologies in deze wereld (vergeleken met trilogies)!)


29622921

Caraval van Stephanie Garber

Ik wilde dit boek eerst puur om de cover, want mijn goden, die is mooi, zeg! Daarna las ik waar het over ging en nu ben ik verliefd. Want wauw, het ziet en klinkt gewoon super cool!
Daarnaast wordt de Nederlandse editie uitgegeven door Luitingh-Sijthoff, en als je deze blog al langer volgt weet je dat dat een van mijn favoriete uitgevers is.

Because You Love to Hate Me van Ameriie en meer

Dat de beroemde BookTubers een boek zouden gaan schrijven had ik stiekem al verwacht: als alle niet-boekgerelateerde YouTubers al een boek hadden, waarom zouden de wel-boekgerelateerde YouTubers géén boek hebben? Precies.
En omdat Christine en Jesse mijn favoriete BookTubers zijn zal ik dit boek kopen. Puur omdat zij een stukje van hun ziel aan het boek geschonken hebben. (Oeps, het moet niet als een horcrux worden gezien...)

Welke boeken die uitkomen in 2017 wil jij heel graag lezen?

Reacties

  1. Ik kijk enorm uit naar Shade Darby en ben zeker ook nieuwsgierig naar Carve the Mark! Het duurt alleen nog zo lang...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die wachttijd is echt afschuwelijk. Ik hoop maar dat de boeken van redelijke kwaliteit zijn, zodat we beloond worden voor het wachten...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts