Recensie: Versplinter Me (Touching Juliette #2,5)


Touching Juliette #2,5. Versplinter me
Titel: Versplinter Me
Auteur: Tahereh Mafi
Serie: Touching Juliette #2,5
Genre: Dystopia, Fantasy, Young Adult
Verschenen: 30 januari 2014
Pagina's: 78
Uitgever: Blossom Books
Originele titel: Fracture Me
Bindwijze: Hardcover en Paperback
Prijs: 9,99 en 12,50 (met Verwoest Me)
Cijfer: 8,5 of 5/5 sterren


'Jij komt altijd eerst, en alle anderen pas daarna. Dat zal nooit veranderen.'

Adam heeft veel om over na te denken. Juliette lijkt steeds onbereikbaarder, hij maakt zich ernstig zorgen om de veiligheid van zijn broertje James en het leven in Omega Point begint hem te beklemmen. Maar Adam heeft geen tijd om hier lang bij stil te staan: er is een aanval gepland op Het Herstel - en zij deinzen er niet voor terug om iedereen om wie hij geeft uit te schakelen.

Adam zal moeten kiezen; als hij James wil beschermen, dan moet hij Juliette laten gaan. Of wij hij koste wat kost Juliette terug aan zijn zij?


Eindelijk na twee jaar heb ik dit boek in bezit. Ik wilde het al hebben (en lezen!) sinds het is uitgekomen, maar ik vond het best wel duur om tien euro te besteden aan een boekje van tachtig pagina's. Hoe dan ook kreeg ik Versplinter Me voor mijn verjaardag. Ik begon het te lezen en binnen drie kwartier had ik het uit.



Omdat ik voor #TeamWarner ben, vond ik Adam redelijk irritant. Hij wordt snel boos en ziet Juliette als zijn bezit. In Verwoest Me worden deze dingen duidelijker, dus vond ik het niet zo erg dat het niet echt was uitgelegd in dit boek.

Wel vind ik dat dit boek overbodig is. In Verwoest Me kom je namelijk heel veel te weten over Warner, maar ik kan niet echt zeggen dat dit boek veel informatie toevoegd over Adam. Het was leuk om weer in deze wereld te duiken, maar verder voegt dit boek niet veel toe aan het verhaal.

Zoals altijd heeft Tahereh Mafi een geweldige schrijfstijl, hoewel je wel duidelijk ziet dat Juliette's POV heel erg anders is dan die van Adam. Die van Juliette is meer poëtisch en vind ik daarom mooier.

Versplinter Me voegt niet zo veel toe aan het verhaal, wat vaak gebeurd bij novelle's (niet bij Verwoest Me), maar is wel een leuke toevoeging bij deze serie, als je er een grote fan van bent, zoals ik. Je kunt namelijk één boek extra in deze wereld zijn! Of je voor #TeamWarner of voor #TeamAdam bent, dit boek moet je zeker lezen (ook omdat achterin het boek een interview is met de schrijfster :D).

En als je je afvraagt waarom ik dit boek vijf sterren geef (omdat ik er niet zo positief over ben), dat komt omdat dit een Tahereh Mafi-boek is. Die krijgen van mij vanzelf vijf sterren. Allemaal.

Heb jij Versplinter Me gelezen?

Reacties

Populaire posts