Recensie: De Statistische Waarschijnlijkheid van Liefde op het Eerste Gezicht


13272661
Titel: The Statistical Probability of Love at First Sight
Auteur: Jennifer E. Smith
Genre: Contemporary, Romance, Young Adult
Verschenen: 24 mei 2012
Pagina's: 215
Uitgever: Headline
Nederlandse titel: De Statistische Waarschijnlijkheid van Liefde op het Eerste Gezicht
Bindwijze: Paperback
Prijs: 11,99 (Bol.com)
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren


Who would have guessed that four minutes could change everything? 
Today should be one of the worst days of Hadley's life... Her father is getting married in London to a woman she's never even met, and she's just missed her flight. Hadley has never believed in destiny or fate before... But stuck at the airport in New York, today is also the day she meets Oliver. He's British. He's cute. And he's on her new flight.
Set over twenty-four hours, Hadley and Oliver's story will make you believe that true love finds you when you're least expecting it.

Toen ik bij een van mijn opruimingen in de bibliotheek (want ja, ik werk in een bieb) dit boek zag staan in de kast, maakte ik een sprongetje van blijdschap. Waarom? Ik had dit boek al heel vaak op het internet zien langskomen en het had mijn nieuwschierigheid gewekt. Dus wat kon ik anders doen dat het boek te lenen en het te lezen?

The Statistical Probability heeft niet zo veel pagina's, dus was het ook niet zo raar dat ik het in één dag uit had (als je een avond en een ochtend tot één dag telt). Ook is de schrijfstijl niet te moeilijk, dus vloog ik er doorheen.

Het verhaal is erg simpel. Een meisje ontmoet een jongen op het vliegveld en ze worden verliefd. Dat is het hele verhaal, Oeps. Sorry voor de spoiler (maar dat had je ook kunnen weten door de flaptekst te lezen). Eigenlijk weet je al vóór het lezen wat er gaat gebeuren, maar is het zo'n boek waar je juist op de romantiek zit te wachten. Ik vond dat niet zo erg, anders had ik dit boek niet geleend, maar ik zou ook niet zeggen dat dit boek geweldig is. Vandaar die zeven.

De cover is leuk, maar niet mijn favoriet. Wat ik hiermee bedoel is dat al Jennifer E. Smiths boeken dezelfde cover-stijl hebben, en dit de Britse versie is en niet de Amerikaanse. Omdat ik dit boek geleend heb maakt het niet zo uit, maar als ik ze zou kopen zou ik niet voor deze zijn gegaan, maar voor die grijs met rode.

The Statistical Probability heeft geen ingewikkeld verhaal, maar het moet dan ook een leuke en "luchtige" boek zijn, waar je snel doorheen kunt komen en opgevrolijkt wordt. Wat ook erg leuk is, is dat het in Londen afspeelt, mijn lievelingsstad! De personages worden niet uitbundig beschreven, maar dat is ook niet waar dit boek over draait. Ben je een fan van schattige romantische boeken? Dan is dit het boek dat je zoekt!

Heb jij dit boek gelezen?

Reacties

Populaire posts