Series die ik niet meer ga lezen

Ik heb talloze series gelezen. Echt. Super veel. Maar er zijn ook een paar waar ik maar één boek of twee boeken van heb gelezen en geen zin meer heb in de andere delen. Daar wil ik het vandaag over
hebben.
Ik heb vijf series gekozen die ik denk ik niet meer ga uitlezen. Gewoon, omdat ik ze niet leuk vind.

18621601De Test (The Testing) van Joelle Charbonneau
Toen ik dit boek kreeg in een goodiebag van boekhandel Stevens bij het YA-event vorig jaar was ik heel erg blij. Er was namelijk iemand die ik kende (en nog steeds ken) die heel erg fan was van dit boek, dus toen ik ontdekte dat dit boek in de tas zat kon mijn dag niet meer stuk. Tot ik het boek las.
De Test is opzich wel leuk en ik zou het tweede deel misschien wel lezen, als ik niet vond dat het te veel leek op De Hongerspelen en Inwijding. Ik heb het in één dag uitgelezen, echt waar, maar ik was zo teleurgesteld dat ik het boek ingepakt heb en bij kerst aan mijn zusje heb gegeven (die er overigens heel erg blij mee is en het boek wél geweldig vindt). Sorry, maar ik De Studie en Het Examen niet lezen. Echt niet. (En een vriendin heeft het einde al verklapt, maar dat heeft ze gedaan omdat ik de boeken toch niet ga lezen.)


De alchemist (De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel, #1)De Geheimen van de Onsterfelijke Nicolas Flamel (The Secrets of the Immortal Nicholas Flamel) van Michael Scott
De reden waarom ik dit boek las was omdat ik de covers super mooi vond. Voor de rest had ik er niemand hierover zien praten en wist ik ook niet waar het boek over ging. Toen ik zag dat het eerste boek De Alchemist maar vijf euro kostte, kon ik niets anders doen dan het te kopen en het te lezen.
Het heeft mij uiteindelijk maanden gekost om De Alchemist uit te lezen. Ik kon er gewoon niet in komen. Het verhaal is echt niet slecht, maar ik vond het gewoon meh. Dus hoe leuk de covers ook zijn, ik ga het niet meer lezen. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan één pagina!


113436Eragon (Eragon) van Christopher Paolini
Dit boek heb ik nooit uitgelezen. Ik had het vaak gezien in de bieb, dus na een tijdje besloot ik het boek te lenen. Er waren twee dingen die ik stom vond aan het boek voor ik begon. 1. Het is een gigantisch boek. 2. De lettertype is superklein.
Ik begon het te lezen, maar na vijftig of honderd (of iets daartussen) stopte ik. Het verhaal was te saai en ik had geen zin meer om door te gaan. Het boek heeft uiteindelijk zes weken in mijn kamer gelegen. Onaangeroerd.


9683040

Fallen (Fallen) van Lauren Kate

Deze serie is de enige serie in dit rijtje waar ik het verst ben gekomen. Ik heb namelijk de eerste drie delen gelezen en hoef ik nog maar het laatste deel, deel vier, te lezen, maar dat ga ik toch niet doen, omdat ik in deel drie helemaal in de war raakte en dus helemaal niets van het verhaal snapte. Dus daar heb je het al: wat is het nut om deel vier te lezen als ik deel drie niet snapte?



15749186Aan Alle Jongens van wie Ik hield  (To All the Boys I´ve Loved Before) van Jenny Han
Ik begon TATBILB (dit is trouwens een duologie) met hoge verwachtingen, ik had namelijk hele goede dingen over deze serie gehoord, maar toen ik het uiteindelijk las was ik teleurgesteld. Ik vond de hoofdpersoon irritant, omdat ze allemaal domme dingen deed. Serieus. Alleen maar domme dingen. Het was ook heel erg moeilijk om dit boek uit te lezen en toen ik het eenmaal uit had wist ik het.
P.S. I Still Love You mag dan een mooi cover hebben, ik ga het niet lezen. Ik wil niet meer lezen over Lara Jean. Trouwens, de schrijfstijl is wel heel leuk, maar dat is het enige wat ik goed vind.

Welke series ga jij niet meer lezen?

Reacties

Populaire posts