Mijn favoriete kunstenaars

Wie zegt dat bookgeeks niet van kunst houden? Want wie beoordeelt nou weer niet een boek op zijn kaft? Juist! Lezers! Kaften zijn kunst, dus lezers houden van kunst! (Het hoeft niet per sé kunst uit musea te zijn.)
Daarom heb ik hier een top 5 van mijn favoriete kunstenaars.

5. Brian Selznick
Misschien denk je 'Huh? Wie is dit nou weer?' als ik je vertel dat Brian drie boeken heeft geschreven waarvan eentje verfilmd is, en redelijk beroemd. Dit is de auteur van De Uitvinding van Hugo Cabret, verfilmd als Hugo.
Ik vind Brians kunst niet super mooi, maar wel bijzonder. Hij schrijft niet alleen maar boeken, maar voegt daar ook tekeneningen aan toe, die ook nog eens een belangrijke rol in het verhaal spelen! Hier kun je zien wat voor cools hij allemaal heeft getekend.

4. Maggie Stiefvater
Maggie is samen met Brian in deze lijst ook schrijver. Ik heb eerder een recensie over haar geschreven (haar boeken, niet haar persoonlijkheid of zo), die je hier kunt lezen. Ik houd van haar muziek en ook haar tekeningen vind ik geweldig. Neem hier maar een kijkje in haar kunstwereld.

3. Adam S. Doyle
Je kent de "The Raven Cycle" serie van Maggie Stiefvater vast wel. Zijn de covers je dan ook opgevallen? Ja? Ze zijn gemaakt door Adam S. Doyle. Geschilderd. Of hoe je het ook noemt. Zoek hem maar op, zijn kunstwerken zijn super mooi. Kijk maar hier.

2. John Rocco
Dit is de illustrator van alle Rick Riordan-boeken. Kijk gewoon naar die covers! Geweldig! Adembenemend! Hij is mijn favoriete cover artist. Wie vindt zijn covers niet mooi? Geen wonder dat Rick Riordan mijn lievelingsschrijver is! Kijk maar! Hier of hier.

1. Tim Cantor
Oké, deze kunstenaar heeft geen boekenkaften gemaakt, maar wel wel de kaft van een muziekalbum. Namelijk die van Imagine Dragons! Het is de tweede album, Smoke + Mirrors, en na het zien van die album was ik meteen verliefd op Tim Cantors schilderijen. Nieuwschierig? Wat voorbeelden vind je hier.

Wie is jouw favoriete kunstenaar?

Reacties

Populaire posts