In de spotlights #1

Welkom in deze nieuwe serie, waar ik iedere maand een "onbekend" boek in de spotlights zet. Om nog iets te zeggen: deze serie is niet gesponsord. Ik kies de boeken vrijwillig op basis van hoe ik ze vond of dat ik ze graag wil gaan lezen en dat ze amper besproken worden op het internet, bij booktubers, bloggers of gewoon in de winkel.

Deze maand is het tijd voor Resurrection van Arwen Elys Dayton.


Titel:
Resurrection
Auteur: Arwen Elys Dayton
Verschenen: 1 juni 2001
Pagina's: 384
Uitgever: Roc
Bindwijze: Paperback
Prijs: 12,99 (Bol.com); 14,59 (Book Depository)
Cijfer: -

Helaas heb ik dit boek nog niet gelezen, maar wil ik dat wel heel graag doen. Vorig jaar las ik Seeker, van dezelfde schrijver.

Waar gaat Resurrection over?

"The Kinley built a ship capable of traveling faster than light. It carried a group of scientists to a small, distant planet - a primitive place called Earth. Its mission was peaceful observation. But when the ship was destroyed, the Kinley crew found themselves stranded in ancient Egypt, participants in the pageant of life in the time of the Pharaohs. They buried remnants of their technology deep beneath the desert and sent a last desperate message home. Five thousand years later, the Kinley homeworld hovers on the brink of extinction. An enemy that nearly obliterated their race has risen again - now with the ability to destroy them for good. A lone Kinley soldier named Pruit is sent on a desperate mission: to follow the ancient beacon back to Earth and recover the secrets to faster than light travel."


"Resurrection gaat over een schip, de Kinley genaamd, die sneller kan reizen dan het licht. Er zat een groep wetenschappers aan boord die opweg waren naar een kleine, verre planeet, Aarde genaamd. Hun missie was een observatie in vrede. Maar als het schip wordt vernietigd, "spoelen" de wetenschappers aan in het oude Egypte, tijdens de heerschappij van de farao's. Ze begraafden de overblijfselen van hun technologie diep onder het zand in de woestijn en stuurden een laatste wanhopige bericht naar huis. Vijfduizend jaar later hangt het thuisland van de Kinley aan het randje van uitsterving. Een vijand die bijna hun ras had uitgewist was weer verrezen - nu met het vermogen om hen voor altijd te vernietigen. Een eenzame Kinley soldaat, Pruit genaamd, is op een wanhopige missie gestuurd: het volgen van het oude baken terug naar Aarde en de geheimen te herstellen om sneller dan het licht te reizen."

Waarom je Resurrection moet lezen

Veel kan ik eigenlijk niet over dit boek zeggen, omdat ik het nog nooit heb gelezen, maar ik kan wel zeggen dat Arwen Elys Dayton een geweldige schrijfster is, dus zal dit boek dat vast net zo geweldig zijn als Seeker.

Wat vond ik het leukst aan dit boek?

Voor dit boek kan ik helaas geen antwoord geven op deze vraag. Dat het in Egypte afspeeld, misschien?

Wat vind ik van de cover?

De cover is erg mysterieus, maar geeft mij niet echt een duidelijk beeld waar het boek over gaat. Ik weet dat het over Egypte gaat, door de piramides, maar voor de rest zegt de cover helemaal niets. Wel vind ik de mist erg cool, door de verschillende kleuren.

Ik ga dit boek zo snel mogelijk kopen, want dat is een van de redenen waarom ik dit boek als eerste in de spotlight zette.

Heb jij dit boek ooit gelezen (of wil je het lezen, net zoals ik)?

Reacties

Populaire posts