Schrijvers: Maggie Stiefvater

Ik start een nieuwe serie, waar ik mijn mening geef over mijn favoriete schrijvers. Op dit moment zijn het er zeven en begin ik met Maggie Stiefvater.

Maggie Stiefvater heette vroeger Heidi Hummel. En ja, dat vond ze een stomme naam, dus veranderde ze haar naam officieel in Margaret (Maggie). Daarna trouwde ze en kreeg ze de achternaam Stiefvater, dus nee, ze is niet Duits en naar Amerika verhuisd en ze heeft ook geen Duitse ouders.
Vandaar dat ze Maggie Stiefvater heet!

Laten we beginnen bij het begin, toen ik Maggie nog niet kende.

Heel veel jaren geleden, ik denk vijf of zo, zat een vriendin een boek te lezen. Ze liet me de achterkant lezen en het ging over een meisje dat op een dag een wolf met gouden ogen tegenkwam of zo iets. De kaft was zwart/wit met stukjes rood. Omdat het zo lang geleden was, heb ik de titel en de schrijver niet onthouden. Later heb ik ontdekt dat het boek Shiver was van, daar heb je het al, Maggie Stiefvater.

Ongeveer twee jaar geleden, zat een andere vriendin De Raven Jongens te lezen. Ik vond het boek wel interessant klinken en het had ook een mooie cover, dus besloot ik het boek bij de bieb te lenen. Wel in het Engels, want ik had gehoord dat die heel erg mooi was geschreven.
Op dat moment dacht ik dat Maggie Stiefvater een oude vrouw was, want als je de Harry Potter-films hebt gezien, weet je ook wel dat professor Anderling (McGonagall) Maggie Smith heet en omdat ze beiden Maggie heten, dacht ik dat ze beiden oud waren. Dat was echt dom. Dus op een dag besloot ik Maggie te googlen en wat bleek? Ze was een jonge, erg artistieke vrouw!


Foto: Goodreads
Sindsdien is Maggie een van mijn favoriete schrijvers geworden. En dat niet alleen!

Maggie is zoals ik zei erg artistiek, maar daarmee bedoel ik ook erg artistiek. Ze speelt verschillende muziekinstrumenten, kan tekenen als de beste en verzint de mooiste verhalen (Duh, ze is een schrijfster!). O, en ze houdt van autorijden. Ze had een keer een race met John Green. Die ken je wel. Schrijver van Een Weeffout in onze Sterren (The Fault in Our Stars). Hallo?

Ik kan uren naar haar tekeningen kijken. Echt uren. Ik kan uren naar haar muziek luisteren. Uren haar boeken zitten lezen. Uren haar blog lezen.

Haar boeken die ik heb gelezen:
The Raven Cycle:
De Ravenjongens (The Raven Boys)
De Dromendieven (The Dream Thieves)
Blue Lily, Lily Blue

Dodenrit (The Scorpio Races)

Heartbeat (Books of Faerie):
Een Verboden Liefde (Lament: The Faerie Queen's Deception)
Een IJzingwekkende Liefde (Ballad: A Gathering of Faerie)

Haar boeken die ik nog niet heb gelezen: 
The Wolves of Mercy Falls:
Huiver (Shiver)
Fluister (Linger)
Voor Altijd (Forever)
Sinner

The Raven Cycle:
The Raven King

The Curiosities:
The Curiosities: A Collection of Stories
The Anatomy of Curiosity

Spirit Animals:
Deel 2 Op de Vlucht (Hunted)

Heartbeat (Books of Faerie):
Requiem

An Infinite Thread - A Merry Sisters of Fate Anthology

Kiss Me Deadly: 13 Tales of Paranormal Love

Demons: Encounters with the Devil and His Minions, Fallen Angels, and the Possessed

Pip Bartlett's Guide to Magical Creatures

The Raven Prophecy's Tarot. Oké, dit is geen boek, maar het is wel van Maggie.

Zoals je ziet, weinig gelezen en veel nog te lezen. Dat wordt veel geld besteden. *zucht*
Als je nog geen boeken van Maggie Stiefvater hebt gelezen, doe het nu! Ik raad je aan om met De Ravenjongens te beginnen. Die serie is gewoon geweldig. Misschien lijkt het je niets, als je de achterkant leest, maar ik zweer dat het helemaal anders is dan je denkt dat het is.

Reacties

Populaire posts