De "onpopulaire meningen boeken" tag

En hier is de volgende tag! Iedereen heeft wel eens een boek of een serie gelezen waar je niet doorheen kon komen, of juist heel veel van houdt, maar niemand anders dat doet. Hier presenteer ik: de "onpopulaire meningen boeken" tag, ook wel bekend als the unpopular opinions book tag.

1. Een populaire boek of serie waar je niet van houdt.
Het spijt me zeer om het te zeggen, maar ik HAAT After van Anna Todd. En de andere drie boeken in die serie. Het verhaal is ziek (ik heb de Wattpad versie gelezen) en saai. Er gebeuren steeds maar dezelfde dingen in: of Harry en Tessa hebben ruzie, of ze doen hetgene wat in New Adult boeken voorkomt en niet in Young Adult boeken. Nee. Deze serie is niets voor mij.

2. Een boek of serie dat iedereen schijnt te haten, maar jij van houdt.
Ik weet niet of iedereen het haat, maar ik weet wel zeker dat anderen het saai vinden: Seeker, van Arwen Elys Dayton. Ik ben dol op dit boek! Oké, niet op de delen van John, maar wel de rest. Alles is perfect. Velen vinden het verhaal te langdradig en stoppen halverwege en dat doet mij pijn, maar weet ik wel dat er tenminste íémand is die van Seeker houdt.

3. Een driehoeksverhouding waarin de hoofdpersonage eindigde met de persoon waarvan je juist niet wilde dat hij/zij met hem/haar beëindigde,of een OTP waar je niet van houdt. 
Sorry booklovers, maar de driehoeksverhouding in De Grisha-trilogie van Leigh Bardugo? Of eigenlijk vierhoeksverhouding? Of een drieëneenhalveverhouding? Laat maar zitten. In ieder geval is het einde Val en Verlossing niet één van mijn favorieten.

 4. Een genre dat je nauwelijks (kortom: niet) leest.
Tja, ik denk dat ik niet van New Adult boeken houd. Daarin komen dingen voor die ik niet graag lees, dus deze genre is weggeschrapt van mijn leeslijst.

5. Een populaire of geliefde personage die je niet leuk vindt.
Four. Of Tobias Eaton. Ik snap niet wat mensen in hem zien! Sorry als je Inwijding (Divergent) gelezen hebt en Four een geweldige personage vindt, maar ik kan hem niet uitstaan. Sorry.

6. Een populaire schrijver waarvan je niet in zijn/haar boeken komt.
Is Michael Scott populair? De schrijver van De Geheimen van de Onsterfelijke Nicolas Flamel, een serie die uit zes (?) boeken bestaat. Ik heb het eerste boek gelezen, wat maanden duurde en toen ik het tweede boek wilde lezen... tja, ik kwam niet verder dan bladzijde één...

7. Een populaire boekending waar je zat van bent om te zien. (voorbeeld: "verloren prinses", corrupte heerser, driehoeksverhoudingen, etc.)
Nou, ik denk dat ik geen boeken meer kan zien waar dit in gebeurt: een arm meisje woont in een land geheerst door een koning. Om de een of andere reden ontmoet het meisje de prins en wordt verliefd/moet met hem trouwen. Dan ontmoet ze een soldaat/wachter/bediende en moet ze kiezen: de prins of de soldaat/wachter/bediende? Tja, dit is De Selectie van Kiera Cass, Vrees van Lauren DeStefano en Rode Koningin van Victoria Aveyard kort samengevat (natuurlijk niet helemaal). En ja, deze verhalen hebben een driehoeksverhouding, maar dat is niet hetgene waar ik zat van ben. Ik ben zat van de basis van deze boeken.
Of eigenlijk gewoon de basis van alle boeken: een meisje/jongen is niet zo bijzonder. Dan komt een jongen/meisje in haar/zijn leven en moet de hoofdpersoon het opnemen tegen het "kwaad". Voorbeelden: die zijn er zat. De Hongerspelen, Inwijding, Vrees me, Cinder, De Kronieken van de Onderwereld, De IJzerkoning, Percy Jackson, De Labyrintrenner... eigenlijk alle populaire boeken. Of bijna alle YA boeken.

8. Een populaire serie waar je niet geïnteresseerd in bent om te lezen.
Dit zou ik eigenlijk niet horen te antwoorden, omdat ik alle series altijd een kans wil geven. In het begin wilde ik Seeker van Arwen Elys Dayton niet lezen, omdat het niet zo leuk klonk, maar toen ik het las vond ik het geweldig (nu nog steeds). Helaas is de populaire serie (ik denk dat het populair is) Eragon van Christopher Paolini. Ik probeerde het eerste boek te lezen, echt waar! Maar ik kwam niet verder dan pagina vijftig... en toen ben ik gestopt. En wil ik het niet meer lezen.

9.  Er wordt altijd gezegd: 'Het boek is altijd beter dan de film.", maar welke film of tv-serie (gebaseerd op een boek) vindt je beter dan het boek?
Voor deze vraag kies ik Als Ik Blijf (If I Stay) van Gayle Forman. Ik zeg niet dat ik het boek niet leuk vind of zo, maar kijk: Mia speelt cello. En hoe kun je die muziek het best beleven? Door het te horen. En hoe kun je dat horen? Door de film te kijken. En daarom vind ik de film beter, omdat je de cello kunt horen. (Dit is echt een slechte mening vind ik, maar ja, anders heb ik geen antwoord op deze vraag, want  het boek is altijd beter dan de film!)

Deze tag is bedacht door TheBookArcher. De originele tag vind je hier.

Reacties

Populaire posts